HEDVABNASTEZKA.CZ KLUB HEDVÁBNÁ STEZKA VELEHORY EXPEDIČNÍ KAMERA FESTIVAL ZIMNÍCH SPORTŮ KLUB CESTOVATELŮ Praha/Brno KARAVANA ESHOP (mapy, průvodci)

Konečně Sofie

Bulharsko - 15.6.2010

Ráno odjíždíme z Bělehradu a po dálnici si to jedeme na jihosrbský Niš. Zapomněl jsem se zmínit, že dálnice v Srbsku jsou též zpoplatněny, ale ne systém vinětky. Takže nás čekaly mýtnice. Do Bělehradu je systém jiný než systém z Bělehradu. Celkem rychle jsme oba systémy pochopili, tak se nevyskytl žádný problém.

Za Nišem dálnice skončila a nastala úzká silnice kaňonem říčky Nišavy. Tady přibylo tureckých kamiónů znatelně, ale naštěstí jedou celkem slušně, jen rychlost v obcích moc ubírat nechtějí.

Ještě v Srbsku zastavujeme na oběd, abychom utratili nesměnitelné srbské dináry. Ač se nacpeme, nedokážeme dináry utratit, neboť cena opulentního oběda pro tři je nízká. Tak zastavujeme v Dimitrovgradu na pumpě a bereme plnou nádrž za hotové. I tak ještě Pavlovi zbylo přes 2 000 dinárů. Snad je dokáže někde směnit.

Před srbsko-bulharskou hranicí stojí dlouhá šňůra kamiónů. My je předjíždíme a od Srbů dostáváme výstupní razítko. Přejíždíme k Bulharům, kde nás vítají dva mohutné stožáry, na kterých vlají vlajky: obrovská bulharská a evropská.

Po nezbytné formalitě - ukázání cestovního pasu, jsme opět vpuštěni na území Evropské unie. Hnedle na čáře jsou budky, kde se prodávají vinětky, které platí na všechny mimoměstské komunikace. Takže jsou zapotřebí. Měsíční stojí 25 leva. Ale paní v budce mi vysvětluje, že je nemá a ať si je koupím na blízké pumpě.

Po nákupu nalepuji vinětku na okno a můžu směle vjet do bulharského vnitrozemí. Silnice je nově udělaná a prázdná, neboť turecké kamióny uvízly v koloně na hranici. Zdárně přijíždíme do Sofie a já se rozvzpomínám na místa, kde jsem před 7 lety byl.

Ubytování nacházíme bez problému. Nakupujeme a po návratu na hotel se přihnala velká bouřka a dokonce s krupobitím. Bezradně pozoruji z okna, jak kroupy buší do auta a nevím, co si počít. Naštěstí krupobití nebylo intenzivní a auto to ustálo bez škrábanců.

V Sofii budeme do pátku a máme naplánováno, že navštívíme známé, porozhlédneme se po městě a pořádně si po tom maratónu (1371 km) oddechneme. Já jako řidič to už potřebuji.

Přečteno: 370 x.

katka 21.6.2010
jezis ja netusila ze cestujes:o) sofie nic moc ale okolni hory jsou nadherny jedete jeste nekam dal nebo uz jste doma?
Tonda 21.6.2010
Tak to Tě Honzo obdivuji, protože ta porce kilometrů je opravdu obdivuhodná. :-)
JanPodany 21.6.2010
Ahojky Kačenko, to víš, máme toho ještě dost před sebou. Ale na státní svátky v červenci už budeme doma.
Tondo, a to mám ještě v autě Tonču a Pavla. ;)