JanPodany

(Jan Podaný)

Nacházíte se:  blog  /  JanPodany  /  Balkán 2010  / Na Bělehrad!

Na Bělehrad!

Srbsko

Vytvořeno: 14.06.2010
Autor: JanPodany

Ráno v Budapešti nás zastihla parádní bouřka. Průtrž mračen, hromy, blesky. Kdybychom nebyli v Evropě, napsal bych, že to byla děsná čina.

Ale cesta nečekala. V suchém okamžiku jsme se nalodili, teda nasedli do auta a vyrazili jsme. Občas jsme na parkovišti přečkali ty nejdivočejší chvilky, neboť nejen kanalizace ale i stěrače nepobíraly přívaly vody.

A to jsme ještě vyhnali Toničku s napsanými pohledy k poštovní schránce, ale opět v suché chvilce, bohudík.

Na dálnici z Budapešti opět přívaly vody, ale naštěstí jsme všichni snížili rychlost, tak to dobře dopadlo. Na jih od Budapešti už do nás pralo slunce a my jsme pokračovali úrodnou Panonskou nížinou k hranici EU.

Maďarsko-srbská hranice nebyla vůbec komplikací a my jsme během čtvrt hodinky absolvovali výstupní kontrolu z EU a vstupní srbskou kontrolu.

Překvapilo mě, že dálnice byla relativně prázdná, i když se jednalo o pracovní den. Popravdě napsáno, byl jsem tomu rád.

Srbové usilovně pracují na tom, aby dokončili dálnici Budapešť - Bělehrad. Zatím jsou hotové fragmenty, po kterých se však celkem dobře jede. Cesta nížinou je poměrně fádní a pro řidiče nezajímavá, proto jsem rád, že míjíme Novi Sad, správní středisko autonomní oblasti Vojvodina a ukusujeme kilometry k Bělehradu.

Příjezd do Bělehradu byl celkem bez komplikací, neboť ubytování bylo při příjezdu do města. Po nezbytných procedurách (sprcha, převléknutí) opět nasedáme do auta a jedeme do centra. Ačkoliv má Bělehrad průjezd městem udělaný stejně jako Praha, tak v odpolední špičce a při bouračce je celkem neprůjezdný. Po hodině jsme překonali most přes Sávu a zajeli do centra.

Depresivně na nás působily rozbombardované stavby ve vládní čtvrti. To je ještě pozůstatek spojeneckého bombardování NATO v roce 1999, kterého jsme se už účastnili i my, jakožto čerství nováčci.

V Bělehradu toho moc na prohlížení není, takže po návštěvě pošty, napsání pohledů a prohlídky přilehlého nádraží se vracíme zpět na hotel. Kde v klidu a dobře povečeříme. Večer už jen hrajeme karty a celkem utrmácení po chvíli usínáme. Noc je neklidná, neboť nemáme klimatizaci a pokoj je celkem malý, a všichni se převalujeme z boku na bok. Tak a zítra nás čeká přejezd do Sofie, kde si na pár dní odpočineme.

Vytvořil: JanPodany   Zobrazeno: 674x.