HedvabnaStezka.cz Pohora.cz Expediční kamera SNOW Film fest Klub cestovatelů Praha/Brno

JanPodany

(Jan Podaný)

ZEMĚ S NEJVÍCE BLOGY

Nacházíte se:  blog  /  JanPodany  /  Malé Antily 2009  / Přípravy - 1. část Doprava

Přípravy - 1. část Doprava

Vytvořeno: 16.03.2009
Autor: JanPodany


Tak když už jsme věděli, kdo jede a kolik nás vlastně je, mohli jsme přistoupit k tomu, že si vybavíme  mezikontinentální letenky. Jelikož jsem učitel, nemám peněz nazbyt, a proto jsem si naplánoval platby na celý rok. V září 2008 si koupíme  let přes Atlantik, po Vánocích si koupíme místní lety, na jaře si vyměním peníze a v červnu na místě budu platit ubytování, stravu, pohlednice a známky.

Tento finanční plán se zamlouval i zbylým spolucestovatelům a líbilo se jim rozložení finanční zátěže do celého roku. Sešli jsme se tedy v září, abychom si zarezervovali letenky. Já už dopředu (asi rok) zkoumal, na které letiště Malých Antil by bylo nejvhodnější letět. Nabízela se vlastně jen dvě: na Sint Maartenu (nizozemská část Svatého Martina) a na Antigue. Podle cen a dostupných leteckých společností jsem nakonec určil letiště Princess Juliana na Svatém Martinovi. Inu, podstatným váhovým kritériem bylo i to, že někteří z nás jsou členy věrnostního programu OK Plus, a proto jsem bral v úvahu i to, zda za prolet budou patřičné míle. Nakonec členy OK Plus jsou všichni účastníci expedice.

Rezervační systém celý ten rok, co jsem začal s plánováním expedice, mi hlásil, že letenky vyhledává maximálně 720 dní dopředu. Což byl trošičku problém, neboť do našeho odletu zbývaly roky dva. Inu vyřešil jsem to tak, že systém jsem obešel a zadával jsem rok 2008. Díky tomu jsem začínal mít jakous takous představu o letech a leteckých společnostech. Nejvýhodnější se zdála Alitalia, která měla nejnižší finanční nároky. Problém byl jen v tom, že bychom museli strávit noc v Miláně, ale kdo by se nechtěl podívat do Milána, že? I za cenu dvou přestupů.

Jenže pro rok 2009 bylo všechno jinak. Alitalia se dostala do problémů a v září 2008 nenabízela žádný let do Karibiku. Obejvila se tam však nabídka jiného partnera věrnostního programu: Delta. Háček je však v tom, že se musí letět přes území Spojených států amerických a v září jsme ještě nevěděli, zda padnou víza pro občany ČR a za jakých podmínek. O tom však napíšu příště, neboť víza jsou kapitola sama pro sebe. No a ještě návazné lety byly naplánovány tak, že bychom v Novém Yorku museli strávit noc a celková doba letu se blížila k 28 hodinám.

Optimální volbou se jevila nabídka Air France, letenka sice za 33 tisíce korun včetně poplatků, ale za to pouze s jedním přestupem v Paříži a za 10 hodin budeme z Prahy v Karibiku. Tudíž volba dopadla a nám nezbývalo než si letenku zarezervovat a následně koupit.

Po Vánocích jsme si říkali, že se sejdeme, abychom si koupili místní letenky a trajektenky. V lednu jsme to nějak nestihli a domluvili jsme se na začátek února. Co však čert nechtěl? No co jsme spíše nechtěli my. Dolar začal posilovat, a to tak, že během 14 dní zpevnil vůči naší měně o 3 koruny. No a místní lety se samozřejmě účtují v amerických dolarech, neboť je to na některých ostrovech oficiální měna a na zbylých neoficiální, avšak hojně přijímaná.

Pro přelety mezi jednotlivými ostrovy jsme zvolili společnost LIAT, u kterých není problém provést rezervaci přes internet, a taktéž provést platbu. Předem jsme se však domluvili na itineráři, tj. jak dlouho na kterém ostrově pobudeme a co tam bude naší náplní. Na základě všeho se nám podařilo udělat rezervaci letů ze Svatého Martina na Svatého Kryštofa, následně na Antiguu, z Antiguy na Britské Panenské ostrovy a zpět na Svatého Martina.

Jenže LIAT nepokrývá všechny destinace, které chceme navštívit, proto jsme se pro další lety uchýlili k WinAiru, u kterého není problémem rezervovat a platit přes web též. Tato společnost nenabízí multilety jako LIAT a každou cestu si musíte rezervovat zvlášť. První co jsme zkusili byl let z Antiguy na Montserrat. Vše vypadalo v pořádku do doby placení kartou. Abychom získali všichni letenku (letadla WinAiru mají kapacitu 6 či 19 míst) na stejný let, provedli jsme rezervaci a platbu všichni najednou. Následek si umíte představit. Zahltili jsem jim server a celá aplikace spadla a už nešla nahodit. Jedině Tondovi a Davidovi se povedlo protlačit rezervaci a platbu před spadnutím systému.

My ostatní jsme měli smůlu. Abych nešel domů s brekem, zarezervoval jsem ještě trajekt ze Svatého Martina na Sabu, což je vnitrostátní plavba v rámci Nizozemských Antil. Zadal jsem datum 30. června, počet osob 7 a citlivé údaje o své platební kartě. Naštvaní na WinAir jsme se ten večer rozcházeli.

V noci jsem nemohl usnout, neboť jsem měl nejasný pocit, že jsem něco zmršil. No a taky že ano, ve dvě ráno mi to docvaklo. Na Sabu se potřebujeme dostat 27. června, 30. června odlétáme ze Saby na Svatého Eustacha. Chjo, a ještě poznámka dopravce, že trajektenky není možné přebookovat či zrušit, resp. dá se to za 100% storno polatek. Fajn, tak jsem si "vydělal".

Ráno nedočkavě vtrhnu na mail, abych se snažil zachránit, co se dá a naštěstí Vyšší moc to udělala za mne. Měl jsem v poště mail od trajektové společnosti, že objednávku ruší, neboť si nemohli stáhnout peníze z kartového účtu. Volal jsem do banky, abych zjistil, co se stalo. Tam mi ochotně vysvětlili, že kartu zablokovali, neboť jim přišlo, že WinAir si chce neoprávněně stáhnout peníze. Nemusím snad líčit, jakou mi radost WinAir způsobil a jak jsem děkoval Pánu Bohu, že systém spadl.

Kartu jsem odblokoval a na trajekt poslal novou žádost se správným termínem a během chvilky jsme obdrželi trajektenku pro 7 lidí.

No a nezbývalo než se sejít v březnu a pokusit se přesvědčit WinAir, že je opravdu pro své cesty potřebujeme. Avšak předtím, než jsme se sešli, se podařilo nám zbylým zarezervovat letenku z Antiguy na Montserrat. Takže v březnu jsme startovali ze stejných pozic. Postupně jeden po druhém jsme si objednali lety z Montserratu na Antiguu, zpáteční letenku z Antiguy na Barbudu, ze Saby na Svatého Eustacha a ze Sv. Eustacha zpět na Sv. Martina.

Dále jsme zjišťovali podmínky pro nákup trajektenek v rámci Panenských ostrovů, zpáteční ze Sv. Martina na Anguillu a Sv. Bartoloměje. Vše jsou jednodenní lodní výlety. Trajekt z Britských na Americké Panenské ostrovy se platí na lodi, stejně tak trajekt na Anguillu. Takže jediné, co zbývalo, bylo koupit trajekt na Svatého Bartoloměje. A v tu chvíli došlo na prubířský kámen, neboť jsem zjistil, že o tento jednodenní výlet nikdo nestojí, vyjma mě. Nakonec mě v tom Tonda nenechal a připojil se ke mně.

Takže veškeré cestování máme zaplacené a jisté. No jisté! Z WinAiru už nám dvakrát napsali, že se lety překládají, tj. z Antiguy na Montserrat posunuli odlet o 20 minut dřív, snad stačíme přestup! A ze Saby na Svatého Eustacha zrušili přímé lety a musíme tedy dvěma letadly s přestupem na Svatém Martinovi, inu zážitky a vzrušení, které k cestování patří. No a aby to nebylo všechno, Toničce a Davidovi přišlo upozornění od Air France, že posunují lety z Prahy do Paříže a ze Svatého Martina do Paříže. Nám ostatním to prý ještě přijde, ale že je do června času dost. No uvidíme.

A jak jsem slíbil o odstavce výš, příště vám napíšu Přípravy - 2. část Víza! Díky vám za zájem a za projevy účasti.

Vytvořil: JanPodany   Zobrazeno: 1352x.

Sem vložte diskusní příspěvek.


 
 +   = 
*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů
 

RSS této diskuze

Diskuse



šárka
seš super!!!!
19. 03. 2009, 10:43:40
Ahoj Šárko, dík za vzkaz, i když se trochu pýřím.
20. 03. 2009, 14:25:59
tak sem s tím!! ;-)
22. 03. 2009, 21:03:41
Děkuji za zájem, a o vízech jsem příspěvek už dodal. ;)
23. 03. 2009, 14:21:48

Obrázky příspěvku

Příspěvek nemá připojeny žádné obrázky.
Galerie příspěvku