JanPodany

(Jan Podaný)

Nacházíte se:  blog  /  JanPodany  /  Maledivy 2012  / Cesta na Maledivy přes Moskvu

Cesta na Maledivy přes Moskvu

Maledivy

Vytvořeno: 15.01.2012
Autor: JanPodany

Leden je mrazivý měsíc, a to zrovna nemusím. Jak by bylo krásně někde na rovníku. Tak toto jsem si pomyslel někdy v listopadu a okamžitě jsem se rozhodl pro Maledivy. Na Maledivy mimo jiné létá i Aeroflot, tak bylo rozhodnuto, že poletím s nimi a zastavím se na okamžik v Moskvě u Káti.

Naštěstí to vyšlo dobře a Aeroflot mi dopřál 18 hodin v Moskvě na přestup. Abych mohl Kačku navštívit, musel jsem si zařídit ruské tranzitní vízum. Na velvyslanectví v Moskvě jsem musel rusky vše vysvětlit, třebaže se úředník vehementně bránil. Nejdřív mi tvrdil, že vízum nepotřebuji a ať si těch 18 hodin počkám na letišti, pak nebyl ochoten připustit, že odlet z Prahy ve 23.35 a odlet z Moskvy ve 23.30 v jiný den není totéž. Po dvaceti minutách se uvolil pas a žádost předat k vyřízení.

Po týdnu se v pase skví ruské tranzitní vízum platné od 14. do 22. ledna a je jednovstupní. V poznámce je napsáno, platí pro každý vstup ne navíc než tři dny. Důležité je, že mě v sobotu nad ránem do Ruska pustili.

Každé moskevské letiště je s centrem Moskvy spojeno vlakem a s Káťou jsme se dohodli, že se potkáme na nádraží. Po probdělé noci jsem unavený, a proto neodmítám chutnou snídani a nabídku postele. Podařilo se mi naspat dvě hodiny, ale pak už trávíme čas společně, neboť jsme se přes rok neviděli.

Na oběd vyrážíme do města. Pěšky projdeme kolem velvyslanectví i rezidence ambasadora EU a přicházíme na Rudé náměstí, To je ještě vánočně vyzdobené: uprostřed je ozdobená jolka a před GUMem je zřízeno veřejné kluziště. Přes Arbat a řeku Moskvu se dostáváme, stále pěšky, na Kyjevské nádraží, odkud pokračujeme metrem na Ljublanku, kde Káťa našla perfektní restauraci.

K večeři si dávám i vyhlášenou pochoutku kamčatského kraba. Krabí maso je jemňounkaté a delikátní. Káťa mi připravila lukulské hody.

Čas vyhrazený na Moskvu rychle uběhl a už jsme opět na Běloruském nádraží, odkud mě vlak veze zpět na letiště. Po rozloučení s Katkou mám co dělat, abych ve vlaku neusnul. Na letišti je to děs, neboť odbavovací hala je jedna velká kuřárna, už abych byl v letadle na Maledivy!

Přichází hrozná rána v čas odletu. Letadlo není připraveno a let se odkládá na třetí hodinu ranní. Čtyři a půl hodiny na letišti. Alespoň dostáváme poukaz na jídlo. Kolem druhé hodiny ranní zjišťuji, že spaní na letišti není pro mne.

Konečně začíná odbavení a nás ženou po schodech na letištní plochu. Na ploše si uvědomuji, že fakt mrzne a nepokrytě se těším do letadla. V letištním autobusu jsem již promrzlý na kost, když se vydáváme k letadlu. Míjíme jedno, druhé i třetí a odjíždíme ke vzdáleným hangárům. Po deseti minutách přibrzďujeme u obřích nákladních letadel. Hlavou mi probíhá hrůzný scénář. Aeroflot nemá žádné rezervní letadlo, tak nás na Maledivy přepraví jako balíky. Naštěstí bylo jedno osobní letadlo mezi těmi nákladními obry schováno a k němu vedou vytoužené schůdky do tepla.

Kapitán nás ubezpečí, že zpoždění dožene a my konečně jdeme do vzduchu. Opět jsem na palubě jediný Čech, všude okolo pouze Rusové.

V letadle sem tam na chvíli usnu, ale výživný spánek to není. Po devíti hodinách letu, pilot nahnal pouhých dvacet minut, se konečně objevují první maledivské atoly. Letiště však se zpožděným letadlem nepočítá a my kroužíme nad přistávací plochou další půlhodinu, než se ranvej uvolní.

Konečně jsem tady! Doufám, že kluci měli včera klidnější a příjemnější let a že na mne budou čekat na letišti. Na pasovce jsme mezi prvními, ale úředník je zřejmě nováček, a když uvidí můj zhusta orazítkovaný pas, začne si ho se zalíbením prohlížet. Po 10 minutách uzná, že maledivské razítko mi do té směsice chybí a s gustem mi ho tam prdne. Zaplaťpánbůh!

Kluci dodrželi slovo a čekají na letišti. Pavel si dokonce připravil ceduli s mým jménem v azbuce, tím mě však nedostal, neboť mě azbuka poslední hodiny vehementně doprovázela.

Maledivy mě přivítaly tropickým počasím a já se těším, až si na hotelu dám sprchu a zalezu do postele. O tom však kluci nechtějí ani slyšet. Sdělujeme si navzájem zážitky z cest a do postele se dostávám až po večeři a hluboko po setmění.

Vytvořil: JanPodany   Zobrazeno: 2020x.

RSS této diskuze

Diskuse

Tonča
Koukám, že začátek výpravy je plný zážitků. Tak ať jsou ty další pohodové:-)
17. 01. 2012, 08:51:56

Petra
Tak teďka nějak nechápu, proč letěl Jonáš jinak než zbylá část výpravy...ta letěla přes tu blee Dubai? :-)). No asi neodolal touze zajít si s Kačkou na ty vynikající laskominy v Moskvě :-). Jinak bych ráda touto cestou popřála Jonášovi opožděně vše nejlepší k narozeninám..hezký dáreček si letos nadělil :-)) tak ať se vám všem na Maledivách líbí a užijete si teplíčko, sluníčko a moříčko :-) V Prgu trošku sněžilo a je kolem nuly..takže paráda :-)
17. 01. 2012, 14:30:20
Tončo a zážitky se kupí. Musím to už napsat! Peťulko, přes Moskvu jsem letěl, neboť jsem to Kátě slíbil! Děkuji za přání. Teplo tu je, slunce taky, jen to moře ne. Všude okolo je jen oceán! ;))) A zbytek výpravy letěl přes Vídeň, jak je napsáno.
17. 01. 2012, 16:23:40

katka
me z vas picne:o) segrus segrus. jonasku poslala sem ti na maila fotky tak si tam dej svyho kraba nebo nikdo nepochopi co sem fotila pa pa a hezky si to uzijte
17. 01. 2012, 21:14:29
Katko, dík za fotku, už je tam.
18. 01. 2012, 14:11:30

Petra
Jonáši, díky za upřesnění, teď jsem z toho o mnoho moudřejší. Každopádn ě pěknej krab :-) ten musel být opravdu mňam :-)) za kousek kraba šla bych světa kraj :-)))
18. 01. 2012, 16:10:43
Petro, jsem rád, že si rozumíme. Krab byl i výborný, doporučuji cestu za sestrou do Moskvy. Kdybys to netušila, letošní Vánoce slavíte v Moskvě! ;)))