JanPodany

Vytvořeno: 21.07.2012
Cesta: Man 2012
Autor: JanPodany

Příjezd do Belfastu, hlavního města Severního Irska, což je jednou ze zemí Spojeného království, byl poklidný. Nádraží máme nedaleko našeho ubytování, takže nikterak nebloudíme. V hotýlku, což jsou čtyři spojené typické anglikánské domy, nás očekávali, ale na pokoj jsme si museli pár minut počkat. Však ráno odhlásili dva a dvacet pokojů a mají jen jedny ruce.

Pokoj je velký a má své sociální zařízení. Díky Martinovi získáme i ručníky. Ale není nač čekat, vyrážíme do města. Krátkou procházkou přicházíme k belfastské radnici. Je sobota odpoledne a všude lidu jak o pouti. Přímo před radnicí je instalovaná obří obrazovka, na které probíhá golfový turnaj. Obrazovka má logo olympijských her a stejně tak hlavní chod je opatřen pěti barevnými navzájem propojenými kruhy. Ano, i Belfast žije olympiádou.

Zjišťujeme, že v Belfastu je jedna čtvrť pojmenovaná po Titaniku. Ve zdejších loděnicích byl totiž nechvalně proslulý parník postaven a spuštěn na vodu. Tak jako v Londýně, Praze, tak i v Belfastu se staré doky proměnily ve výstavní obytné komplexy. To jsme zjistili, když jsme se od radnice vydali po žluté Titanic Road.

Cestou jsme objevili otevřenou poštu (v sobotu odpoledne!), kde si Martin ukojil své filatelistické potřeby a já nezůstal pozadu. Známky a pohledy jsem si sice zakoupil již v návštěvnickém centru, ale chyběly mi samolepky letecké pošty. Jenže jak si říct anglicky o samolepku? Naštěstí paní pošťačka je chápavá a věnuje mi celý štůsek samolepek. Vysvětlím jí, že mi stačí pouze dvě, neboť více pohledů ze Severního Irska nezamýšlím poslat. Odtrhnu si tedy dvě a zbytek vracím. Dostane se mi od ní milého úsměvu a spikleneckého mrknutí.

Nakloní se ke mně, téměř se její plné rty dotýkají mé neholené tváře, a sladce mi sdělí, že má pro mne jedno překvapení. Mají teď v oběhu úplně nové penny a na památku mi chce jednu penny věnovat. Mince sice je z roku 2011, ale tím to pěkné souznění nechci kazit. Poděkuji a odcházím s jednou setinou libry v kapse poznávat Belfast.

V přístavu hledáme terminál našeho zítřejšího trajektu na Man. Po pečlivém prozkoumání celého přístavu se raději ptáme dělníka, kdeže ten terminál je. Ukazuje směrem, kterým ho tušíme i my, ale prý až ráno bude možné tam jít, to už loď připluje.

Cestou zpět se Tonda snaží odlovit nějaké kešky, ale má pouze 50 % úspěšnost, tzn. dvě odlovil a dvě nenašel. Ještě stíháme dobrou večeři, kdy se nás servírka opatrně ptá, proč jsme přijeli do Belfastu? Po mém vysvětlení, že zítra plujeme na Man, se rozzářila a sdělila nám, že Man je kouzelné místo vhodné k návštěvě. Tak už se těšíme. Už aby bylo zítra a my našli přístaviště trajektu na Man!

Vytvořil: JanPodany   Zobrazeno: 517x.