JanPodany

(Jan Podaný)

Nacházíte se:  blog  /  JanPodany  /  Karibik 2014/2015  / Rozloučení s Karibikem

Rozloučení s Karibikem

USA

Vytvořeno: 12.01.2015
Autor: JanPodany

Tak je to tady. Náš poslední celý den v Karibiku. Je neděle a kostely se předhánějí v líbezných melodiích svých zvonkoher. Do toho kokrhají kohouti a v přístavu se objevily dvě velké lodě. Cíl pro dnešek je jasný: snídaně a pak hurá na pláž.

Proplétáním se přístavními uličkami a pasážemi zjišťujeme, že nedělní ráno je na Svatém Tomáši velmi poklidné a ospalé. Nakonec však nacházíme pochopení a milou péči o naše chuťové pohárky u Gladys. Její Café je ve městě vyhlášené a v neděli otevřené.

Pro dnešní den je naším guru určená Marcela, nejen proto, že včera byla velmi úspěšná ve všem, co konala, ale hlavně proto, že v naší skupině je odbornicí na pláže.

Marcela volí pro nedělní lenošení pláž Coki, která se nachází na severovýchodním pobřeží. Umí již objednat na hotelové recepci taxi, které nás tam zaveze. Průjezdem po ostrově vidíme jeho členitost. Po pár zákrutách sjíždíme k pláži.

Na pláži je dost lidí, asi měli stejný nápad na neděli jako my. Přesto Marcela se Zuzou nacházejí volné místo, kde skládáme své unavené cestovatelské kosti. Moře je slané a vlnky konejšivě kolébají.

Milanovi jedna dvě koupele stačí a už by vyrazil zpět do města. Jenže to nejde, protože čas odjezdu byl stanovený na půl třetí. Po vykoupání se domlouvám s Marcelou, že si půjdeme potápět na útes. Nasadíme masky, zavedeme dýchací trubice a pozorujeme život pod námi.

Sem tam se objeví korál, kolem kterého neúnavně krouží barevné korálové rybky. Pro Marcelu, která s prohlížením podmořského světa začíná, je to úchvatná podívaná. Velikost některých ryb je už úctyhodná, ale žádná ryba není výbojná.

Na útesu se uchytili jak tvrdí tak měkcí koráli. Je to malebná zahrádka, i když ve srovnání s jinými destinacemi poněkud chudá. Přesto ryby, mořští ježci i sasanky k zahlédnutí jsou. V průlivu, kde plaveme, jsou silné proudy a občas teplou vodou zavane studený proud. Vlny na hladině si s námi pohrávají a občas máme slanou vodu v puse, neboť se nám zalije dýchací trubice.

Na hladině plave i mořská tráva v trsech, která je velmi ostrá a na dotyk nepříjemná. V jednu chvíli se mi zamotá do řetízku a začne mě škrtit. Podstupuji lítý boj s touto mořskou potvorou, který nakonec vyhrávám s vypětím všech sil.

Mávám na Marcelu, že už jsem slané vody vypil dost a že se vracím. Z posledních sil se doplácám na břeh a ulehám na vyhřáté lehátko. Mezitím Zuza objevila kouzlo plážové donášky osvěžující Margarity a u moře se jí začíná líbit. Milanovi se už slunce a slaná voda zajídá. Nám s Marcelou při šnorchlování utekla hodina, ani nevíme jak.

Zuza s Marcelou se vypravují na procházku po pláži, aby ohodnotily dámské plavky ostatních koupajících, a samozřejmě i jejich doprovody. My s Milanem poleháváme a nabíráme energii na dlouhé zimní večery, které máme před sebou.

Když jsem se dal dohromady, pocítil jsem hlad. Donáška jídla přímo na pláži má opravdu své kouzlo. Vůbec se Zuze nedivím. S chutí se zakousnu do grilovaného lososa a nechám se šimrat slunečními paprsky.

Je půl třetí a předpokládaný odjezd se nekoná. Milan už je jako na trní a rád by vyměnil slanou mořskou vodu za chlorovanou vodu v hotelovém bazénu. Ve tři se dámy vrací z procházky a je rozhodnuto, ještě jednou rychle do vody a pak už zpět do města.

Užíváme si teplých vod Karibiku, je to na této cestě naposledy. Spokojení vylézáme z vody a ve čtyři odpoledne pláž opouštíme. Taxi v provedení safari teréňáku nás veze na hotel a podnikáme cestu po hřebeni ostrova. Z hotelu nám ten kopec nad městem nepřipadá tak vysoko, ale pohled dolů nám bere dech. Serpentinami sjíždíme k hotelu a na Charlotte Amalii padá rychlý tropický karibský soumrak. Naše poslední karibská noc začíná.

Vytvořil: JanPodany   Zobrazeno: 1472x.

RSS této diskuze

Diskuse

Tonca
Stastne lety, Honziku. A teple obleceni v prirucnim zavazadle:-)
12. 01. 2015, 12:30:24
Jan
Děkuji, Toni. Teplé oblečení je v kufru a nezapomněl jsem si vyndat i ponožky! ;)
12. 01. 2015, 17:31:23

Pavel
Jsem rád, že jste našli ve výpravě jiného "bíčboje", i když to označení pro Marcelu trošku pokulhává :-) Přidávám se k Tonče a přeji klidné lety bez turbulencí. A hlavně v plném počtu :-D
12. 01. 2015, 13:26:56
Jan
Pavlíku. Marcela tě výborně zastoupila a karibské pláže ji nadchly. Díky, na plný počet to vypadá a snad turbulence nebudou.
12. 01. 2015, 17:33:40
To to uteklo! Preju stastny navrat.
12. 01. 2015, 16:32:54
No to mi piš. Díky!
12. 01. 2015, 17:35:08
to jste mě tedy zklamali:), já se tu alespoň při čtení plácám s vámi po Karibiku a vy už končíte. ani jsem se neuvědomila, jak rychle to uteklo. tak šťastnou cestu!
13. 01. 2015, 11:14:52
Jan
Jojo, Zdeni. Uteklo to rychle. Píšu již z Amsterodamu.
13. 01. 2015, 11:42:50

Sarka
Ahoj bratre, moc dekuji za pohled, jako vzdy potesil!
17. 01. 2015, 08:15:28
Jan
To jsem rád, že dorazil.