JanPodany

Německo

Vytvořeno: 21.07.2017
Autor: JanPodany

Dnešní den jsme vyhradili nejmasovějším památkám v okolí. Už když se blížíme k parkovištím pod zámkem Hohenschwangau, míjí nás mnoho automobilů, motocyklů i autobusů. Ne každý se sem vypraví motorizovaný. Další davy se na zámky valí na kolech a pěšky. Daří se mi zaparkovat na horním parkovišti u jezera Alpensee. Zaplatíme 6 € za celodenní parkování a vrháme se po hlavě do davu turistů. Německá organizace je pořádná a musím připustit, že mi zde imponuje. Řadíme se do fronty na vstupenky. Vedlejší kratší fronta je pro rezervované vstupenky. Bohužel jsem zjistil pozdě, že se dají vstupenky rezervovat přes internet. Podmínkou je však, že rezervaci provedete minimálně dva dny dopředu. Já to nestihl, takže si poctivě odstojíme půl hodiny. Během ní zjišťujeme, že se u tří přepážek ze čtyř dá platit platební kartou. V nabídce je vstup na zámek Neuschwanstein, na zámek Hohenschwangau a do muzea bavorských králů. Zvýhodněné vstupné pro děti, studenty a důchodce má slevu pouhého jednoho eura. To už se vyplatí kombinace vstupenek na dvě či rovnou na všechny objekty. My jsme si zvolili prohlídku všech objektů. Nejvytíženějším zámkem je Neuschwanstein, kdy se na prohlídku čeká i čtyři hodiny! Zbylé objekty lze navštívit téměř hned a vstupenky se můžou zakoupit u pokladen pro rezervace. Nám to však nevadí, vyhradili jsme si na zámky celý den. Jsme mile překvapeni, že prohlídku Neuschwansteinu máme už za 70 minut. V 12.35 tam máme být. Na nikoho se nečeká. V 14.35 nás očekávají na zámku Hohenschwangau. Vstup do muzea není časově definovaný. Muzeum zavírá v 17 hodin, tak bychom to měli zvládnout. Při nákupu vstupenek si zamluvíme prohlídku s audio průvodcem v češtině. To nás velmi potěšilo. Však tu mnoho aut i autobusů má českou registrační značku. K zámku Neuschwansteinu se jde 40 minut do kopce. Koňský povoz vás tam vyveze rychleji a draho. Dobrou volbou je výjezd autobusem. Jenže na autobus je opět dlouhá fronta. A když vidím, jak je autobus malý, a kolik nás na něj čeká, propadám nejistotě, že to stihneme. Od autobusu je to totiž ještě 15 minut chůze. Autobus pendluje ve 20 minutových intervalech. Naštěstí se do autobusu turisté pěchují jak sardinky, takže jedeme hned druhým autobusem. Řítíme se do kopce úzkou silničkou a za chvíli jsme nahoře. S davem vystoupíme a necháme se unášet z kopce k zámku. Spěcháme tak, že jsme oba zpocení. Polední slunce se do nás opírá vší silou. Ocitáme se na nádvoří a nad hlavou nám krouží paraglidisté, kteří se na křídlech spouštějí z vrcholků Alp. Opět si chválím německý smysl pro pořádek. Vstup je přes turnikety zautomatizovaný a nepustí nikoho, kdo nemá příslušný lístek. Vstupujeme do zámku přesně a stoupáme do prvního patra. Hr. Zacek nám vydává audio průvodce. Když německy hlásím, že chceme češtinu, Hr. Zacek zažertuje a říká česky, že čeština už není. Přesto nám průvodce zapůjčuje a my si užíváme prohlídku v mateřštině. Zámek je zařízený a prohlídkový okruh není dlouhý. Po 35 minutách vycházíme z potemnělého zámku Ludvíka II. Bavorského opět na ostré slunce. Vracíme se do kopce zpět k autobusu. Jelikož máme čas do odjezdu, dojdeme si na nádhernou vyhlídku, Mariánský most, odkud je snad nejkrásnější pohled na zámek. I zde si nás Němci organizují a dělají dobře. Řada asijských turistů nechápe výhody organizování, čemuž se divím, neboť jejich zájezdy jsou plně organizované. Po tlačenici na mostě se vracíme k autobusu a máme velké štěstí, právě jeden odjíždí. Opět se řítíme, tentokrát z kopce, a za 7 minut jsme dole. Čeká nás krátký výstup po schodech ke žlutému zámku Hohenschwangau. To už se nad Alpami objevují první černé mraky. Jakmile dorazíme na zámek, spouštějí se první kapky. Neuschwanstein je již potemnělý a honí se nad ním blesky a hromy. Po dvaceti minutách vcházíme do zámku a přesně v tu chvíli se spouští liják i nad Hohenschwangau. Naštěstí jsme v zámku a opět posloucháme výklad v češtině. Po půl hodině vycházíme ven a venku už jen krápe. Během 10 minut přestává a my scházíme dolů k muzeu. V muzeu je nepříjemný kustod. Na to, že je to nejméně navštěvovaný objekt, se divím, že má takový přístup. My se však nenecháme odradit a vstupujeme dovnitř. Bohužel už zde nemají audio průvodce v češtině, tak výklad posloucháme v angličtině. Po hodině máme už toho dost a vycházíme k jezeru Alpensee. Na břehu se nachází restaurace Alpská růže na jezeru. Dáme si na zahrádce polévku. Zuzanka volí hovězí vývar s celestinskými nudlemi a já si dávám nějakou krémovou polévku. Vůbec netuším, co budu jíst. Polévky jsou na stole co by dup, bohužel jsou vlažné. Ovšem ani po ochutnání netuším, co jím. Přesto mi polévka chutná. Až na hotelu pomocí slovníku zjišťuji, že je to krém z lišek. Nad jezerem se opět začínají honit mraky, tak je nejvyšší čas najít na parkovišti auto (už se parkovací místa uvolnila) a vyrazit k hotelu. Jakmile dojedeme, opět se spouští déšť, což nám nevadí, protože pod hotelem je kryté parkoviště. Vytvořil: JanPodany   Zobrazeno: 52x.