MaldaCZE

Nacházíte se:  blog  /  MaldaCZE  /  2010 US roadtrip + Route 66 + Havaj  / 1. - 2. den - Seattle (Washington)

1. - 2. den - Seattle (Washington)

USA

Vytvořeno: 08.09.2010
Autor: MaldaCZE

Přistání úspěšné, ovšem při pasový kontrole nám dali zabrat. Že se budou vyptávat, proč tam jedem apod., s tím jsem počítal. Jenže panáčkovi to nestačilo a poslal nás na podrobnou kontrolu – spíš lehkej výslech. Tam se ptali na to samý co jsme řekli před tím a plus ještě podrobnosti. Příklad. Kolik s sebou mame peněz, co děláme za práci, za kým jedem, jak se jmenuje, kde bydlí, jak ho známe atd…Nakonec si vyžádal jeho telefonní číslo a volal mu a ověřoval si nás jestli u něj budeme. Asi nevěřil mojí snůžce lží a polopravd, ale hlavně pravdivých údajů J Nakonec nás pustil asi po půlhodině a jako poslední jsme šli pro naše osiřelé kufry, které málem už odváželi, že je někdo zapomněl. Dle pokynů od Martina jsme nasedli na shuttle co nás odvezl na parkoviště, kde na nás již čekalo připravený auto. (GMC – Yukon XL). První dojem – kára jak svině a v kufru děsnej bordel J. Po nalezení hokejky u volantu s kterou se řadí jsme mohli vyjet. Po par chvílích jsem se sžil autem a provozem. Všichni dodržují předpisy a zdá se že funguje zipový řazení bez problémů. Příjezd z letiště do Seattlu nádhera, před námi se vylouplo krásný panorama města s mrakodrapy. Za chvíli nás GPS dovedla přesně před barák, kde budeme bydlet. Ubytováná jsem našel přes CouchSurfing. Cestovatelská síť, kde si lidé nabízejí ubytování – zdarma. Domácí nás přivítali a dali par rad kam do města a jak to tam chodí.  Po sprše jsme vyrazili směr centrum a večerní Seattle. Hlavním cílem byla věž Space Needle. Krásná stavba 520 ft vysoká (1 ft = cca 30cm). Prosklený výtah nás vystřelil přímo na prstenec věže. Výhled na noční město byl nahderhny. (Vstup 18 USD/osoba). Let nás vyčerpal a tak jsme ještě po kráktý procházce zašli na burgra a pak „domů“ konečně se vyspat. Večer jsme ještě koukali chvíli na film s domácíma a jejich dalším CouchSurferem z Německa a sbírali informace co ve městě stojí za to vidět.

Ráno 9.9. jsem odvezl na letiště německýho spolubydlícího a vrátil se pro ještě spící Markétu a vyrážíme do centra.  Nakonec nás vzal druhý domácí a udělal nám okružní jízdu s výkladem J Jeli jsme do parku na vyhlídku na město, pak pod most J, kde byla obrovská betonová socha Trolla. Umění dokonale skrytý běžnýmu návštěvníkovi. Byla sice v nějakým letáku, ale podle mě by ji turista těžko našel. Další cesta vedla k široko daleko jedinýmu zdymadlu. Mají to tam jako velkou atrakci. Jediný co bylo jiný než u nás, že tam mají takovou stavbu, který říkají žebřík. Slouží to jako právě žebřík pro překonání hráze na řece pro lososy, když se na jaře plavou proti proudu třít. A pro cestu zpět mají na splavu takový trubky, kterýma je to pouští zpět. Mají tam v hrázi prosklenou místnost, kde je právě vidět na ryby jak plavou v proudu…krásný kusy.. Hned jsem si vzpomněl na uzenýho lososa jak chutná J  Na posledním místě nás domácí vysadil před jedním z TOP míst v centru. PIKE Market Place – ohromná tržnice se vším možným. Kupa čerstvých ryb, mořských příšer, ovoce, zeleniny, květin. Spousta obchůdků se suvenýry s filmovou tématikou, miliony komiksů, playboyů z šedesátých let apod..a taky se spoustou nesmyslů. Ale skvělá atmosféra. Prodejci si házeli lososy přes dav kupujících…podobná show co dělaj v Itálii zmrzlináři se zmrzlinou, tak tady to dělají se skoro metrovýma rybama. Jako taková vstupní brána do komplexu Pike Market Place byla ohromná zeď se nalepenejma žvejkačkama. Hustě hustý !!! Pak jsme se šli ještě projít do finanční čtvrti města mezi mrakodrapy . Na cestu zpět jsme si vzali místní MHD a dojeli skoro až před barák. Ted relax a ještě pak večer někam zajdem do města.

Martin přiletí z NY až v 9 večer, takže ještě něco musíme vymyslet. Seattle není zrovna město s velkou historií nebo zajímavostma.

Vytvořil: MaldaCZE   Zobrazeno: 819x.