MaldaCZE

Nacházíte se:  blog  /  MaldaCZE  /  2012 US Roadtrip - Florida  / Den 2. - Everglades, Port Charlotte

Den 2. - Everglades, Port Charlotte

USA

Vytvořeno: 06.05.2012
Autor: MaldaCZE

4. 5. 2012, den 2.

Everglades, Loap Road, Port Charlotte

Ráno vstávačka v 7  hodin, malá snídaně v burger kingu. Martin volá na letiště kvůli kufru, kde mu sdělují, že ho mají tak hned vesele vyrážíme pro něj. Vše je v pořádku a během chvilky je vše vyřízeno. Konečně můžeme jet dál. Dnes je v plánu přejezd na západní pobřeží do Port Charlotte, kde máme ubytování u Chrise.

Celou cestu jedeme přes národní park Everglades a indiánské rezervace. Evergaldes jsou velký mokřady plný aligátorů, želv, hadů a zvířat. Kupujeme si lístek na vznášedlo, který dělá celkem slušný okruh mokřady a kde můžeme vidět skutečný divoký život. Kolem plují krokodýli, lítají velcí ptáci a rychlost vznášedla chladí v horkém ránu. Po projížďce je připravena aligátoří show, kde jejich cvičitel ukazuje co s nima umí a že se jich nebojí. Údajně nikoho v USA nesežrali. Takže jsme byli zase ti žrouti mi, když jsme si dali jako snack krokodýlí maso J.

Opouštíme tuto atrakci a pokračujeme dál. Na mapě se nám ukazuje jakási loap road (vedlejší cesta), která vede do centra mokřad. Tam musíme jet. Mysleli jsme si, že to bude jen nezpevněná cesta divočinou, ale bylo tam opět návštěvnické centrum a cesta byla betonová, kde jezdil vláček s turisty nebo byla možnost si půjčit kolo a objet to na kole. Cesta byla dlouhá 16mil (25,6km) a nekonečná, ale byla to výzva a byla to rovinka. To co tam půjčovali za kola bylo něco jako Sobi 20 z 80. let, ale dalo se jet celkem svižně. Ohromný vedro a nikde voda, tak jsme se na radu předzásobili. Byl to celkem zážitek, protože všude kolem cesty jsou kanály a bažiny a stojící voda, kde byla spousta aligátorů a želv… takže osobní setkání a fotky byly možné, ale trochu jsme se báli krokodýlů, tak jsme je radši fotili z dálky na pár kroků. Po hodině a půl i s výstupem na nějakou rozhlednu jsme totálně splavení došlapali na konec okruhu. Já okamžitě padnul pod strom do stínu a lil do sebe nějaký iontový nápoj…už jsem nikam nechtěl jet…

Po nabrání energie pokračujeme na další odbočku z hlavní cesty, která vede před „džungli“ stejného typu. Cesta je opravována a tak se z našeho mustanga stává parádní offroad a docela mu to jde J. Kolem silnice opět aligátoři a krásná příroda. Loap projíždíme autem a po pár mílích jsme opět na hlavní. Ještě jsme si udělali odbočku do městečka Everglades a pobřežního Chokoloskee, kde smočíme nohy v moři a pokračujeme již do cíle.

Cesta po dálnici je rychlovka a za chvíli jsme v Port Charlotte. Jelikož stále nemáme GPS a internet tu funguje dosti bídně, tak nemáme stažené mapy. U jedný restaurace však funguje a tak v rychlosti hledáme adresu Chrise a za pár chvil již stojíme před jeho domkem. Chris nás již čeká, i když jen z korespondence tejden starý. Chvíli sedíme u stolu kecáme, popíjíme pivko a českýho ruma a po chvíli jedeme s Chrisem do Punta Gordy vzádlené pár mil do nějaký restaurace nebo baru. Nasoukali jsme se do jeho pickupu a jaksi jsme cestou zjistili, že začínáme padat únavou a tak jsme si dali jen pivko a jeli dom. Martin cestou zpět již suverénně klimbal jak malý děcko a padal mi na rameno. Večer jsme domluvili výlet s Chrisem na jeho lodi a chytání ryb + trocha plážování konečně. Tak jsem zvědav na program. Musíme to ještě skloubit s návštěvou 2 automobilovejch muzeí. Tak se uvidí!!!

Vytvořil: MaldaCZE   Zobrazeno: 746x.

Příspěvek nemá připojeny žádné obrázky.