MaldaCZE

Nacházíte se:  blog  /  MaldaCZE  /  2013 Singapur, Malajsie, Brunej  / DEN 5 Kuala Lumpur - Batu Caves, Petronas Towers, Menara KL...

DEN 5 Kuala Lumpur - Batu Caves, Petronas Towers, Menara KL...

Malajsie

Vytvořeno: 08.01.2014
Autor: MaldaCZE

8. 3. 2013 Kuala Lumpur Pozdější ráno a snídaně v hotelu. Když vidíme kluky tak se musíme smát, chodí mdle sem a tam od jídla k jídlu a je na nich vidět, že noc byla asi dlouhá resp. krátká. Dnes jedeme směr Batu Caves, hinduistický chrám a jeskyně a 300 schodů a spousta opic. Tak jsem zvědav, za 10 minut máme sraz. … tak hoši zase skluz 10 a více minut. Najímáme taxi a smlouváme, že nemáme peníze a když platíme, tak Roman vytáhl plnou peněženku a solil. Řidič koukal co to jako je, tak jsme se všichni smáli, ale sleva byla. Vyjeli jsme z hotelu a zase zastavili. Byla tu neuvěřitelná zácpa. Takže jsme tak 15minut popojížděli a 10 minut jeli. Jeskyně a chrám byly na konci města, nebylo to daleko, ale 15km jsme jeli celkem dlouho. Myslel jsem, že tyhle jeskyně jsou trochu mimo osídlení a v přírodě. Velký omyl, vypadá to spíš jak ostrůvek uprostřed křižovatky. Všude samá dálnice a provoz. Nicméně u vstupu ohromná pozlacená socha, pak cca 300 schodů a vchod do jeskyně. V jeskyni pár stánků, modlitebních koutků, soch posvátných zvířat, vonných tyček a smradu z opic a slepic. Zapomněl jsem zmínit, že při výstupu schodů se motaly opice pod nohy jako kočky. V jednom místě mi ta mrcha skočila na kalhoty a vytáhla mi z kapsy mapu a utekla s ní. Měla kliku, že nešáhla do druhý kapsy, kde jsem měl peníze , to by mi bylo jedno jestli je to posvátný místo a klidně bych ji obětoval. Ale byla to zábava, hlavně pro ostatní. Trochu kýčovitý symbol hinduismu, ostatně jako všechny ostatní, ale nám to trvalo tak hodinku prolízt a hned jsme jeli na věž Menara KL. Věž je vysoká 429m. Je to jen telekomunikační věž, ale je na ní vyhlídková plošina, takže jsme krásně viděli celý Kuala Lumpur a i Petronas Twin towers jinak než se zakloněnou hlavou a otevřenou pusou. Po prohlídce jsme se opět od kluků odtrhli a šli sólo, oni furt jezdí taxíky a na žrádlo. I když je to pár metrů. My jsme zamířili ještě jednou k PTT vyfotit je za dne a stavit se konečně v Hard Rock café. Když už jsme byly u Petronasů tak jsme zkusili jestli náhodou ještě prodávají lístky na Skybridge a jestli už nejsou vyprodaný. Měli vše vyprodáno, až na poslední termín v 8.15 a to 4ks. Před náma byli dva šikmooký a další turisti. Pak někdo přišel, zeptal se jich na něco a oni odešli a tím pádem na nás zbyly poslední 2. Hustý, zítra ráno jedeme hned na letiště a už bysme to nestihli. A kdo nebyl v KL na Skybridge, jako by tu nebyl  Jdeme dát na hotel ještě relax na bazén v 8 patře na balkóně a pak si zavoláme teksi na cestu ke věžím. Je to sice kousek, ale pěšky nám to trvalo cca 45 minut a máme toho dnes v nohách zase celkem dost. A večer musíme dát ještě průzkum Little India a chinatownu. Pak to bude kompletní. Jdu trochu protřídit fotky, skočit ještě do vody a jdeme na noční KL. … bereme taxi a jedeme ke věžím. Máme čas a tak prolejzáme shopy. Jak jsem psal, že to je mega, tak je to asi tak velký jako Zličín, jen 4x nad sebou a vedle sebe. Do věží probíhá bezpečnostní chceck-in jako do letadla a překvapivě si nemůžu s sebou vzít ani stativ. Fotky pak jsou nic moc. Výhled je klasickej noční výhled z vejšky, v podstatě jako byl z hotelovýho bazénu v Singapuru. Ještě vyjíždíme výš cca do 85. patra a výšky 370 metrů, což je nejvýš co jsme tu byli. Koukáme i na věž, na který jsme byli odpoledne. Zde v 85. patře mají blbosti jako tv, kde když před čtečku obrazovky dáš vstupenku, tak si modeluješ pohybem ruky 3D obrázek Petronas towers. Během půl hodinky jedeme zase dolů a vyrážíme do čínský čtvrti. Bereme zase teksi a necháváme se vyhodit u Petaling street, kde začíná jinej svět. Všude samej lampión, stánky s oblečením, spousta jídelen a obrovskej trh. Prodíráme se mezi lidma a koukáme co se všechno dá zkopírovat. Spousta oblečení, bot, hodinek, brejlí i uplnejch blbostí, takoví malajští vietnamci, ale ve větším . Další směr je čtvrť little india, kterou v rychlosti projdeme. Jsme totiž unavený a z courání už bolej nohy a je zas 12 hodin večer. Cestou trochu bloudíme i přes všechny mapy a gps co máme. Ještě, že víme, že máme hotel kousek od věže Menara a ta je vidět tak se řídíme podle ní. Cestou potkáváme venkovní promítání, kde na ulici je plátno a na něj čučí spousta lidí. Jako v Pelíškách, skoro. Dorážíme na hotel, třídíme fotky, zabalujeme věci a zítra ráno frčíme na letiště a Borneo. Vytvořil: MaldaCZE   Zobrazeno: 414x.

Příspěvek nemá připojeny žádné obrázky.