MaldaCZE

Nacházíte se:  blog  /  MaldaCZE  /  2014 Vietnam, Kambodža  / DEN 11 - 2. 4. 2014 – Ho Chi Minh city (Sajgon)

DEN 11 - 2. 4. 2014 – Ho Chi Minh city (Sajgon)

Vietnam

Vytvořeno: 18.04.2014
Autor: MaldaCZE

DEN 11 - 2. 4. 2014 – Ho Chi Minh city (Sajgon) Ráno jsme šli na snídani do restaurace co patřila k cestovce, kde jsme koupili lístky na autobus, který měl přijet v půl devátý. Sedli jsme si objednali a autobus přifrčel. Takže nic, vzali jsme bágly a šli hladoví. Autobus byl ještě prázdnej a tak jsme si zabrali zadní pětisedadlo, který šlo položit uplně do roviny, takže obr letiště. Bohužel nám zůstalo tak 20 minut, než jsme nabrali další lidi. Skoro celou cestu do Sajgonu jsem prospal. Jeli jsme i se zastávkou na sváču 5 hodin. Popojeli jsme zase nějakých 220 km na jih a krajina je zase jiná. Mnohem více palem a zelenýho. I město je jiný. Autobus nás vysadil v samém centru a tak jsme se vydali najít hotel. Jakmile tady vidí místní někoho s báglem na zádech tak ho hned pruděj a nabízejí mu hotel a čištění bot. Dnes to bylo na 50 metrech asi 6x a tak jsem je již posílal do řiti. Naštěstí jsme vzali asi 4 hotel po porovnání ceny a vybavení. Pak jsme se jen převlíkli a šli na obhlídku města. Tohle město žije. Je jiný než Hanoj. Jsou tu velké moderní budovy a více zeleně a života v ulicích. Jedna dokonce 262m vysoká se skydeckem. Pak je tu hodně koloniálních domů, kostel Notre Dame v románským stylu se 40 m vysokými věžemi. Hned vedle je hlavní Sajgonská pošta s nádherným interiérem. Větší provoz, více moderní město, více zeleně. Prostě jiný. Dnes jsme tedy prošlápli blízké centrum do něhož patřila pošta a katedrála, muzeum HCMC. Hinduistický chrám Mariamman, skoro stejný jako v Singapuru. Dále jsme viděli operu, Palác sjednocení, městskou radnici – Budovu Lidového výboru, všudypřítomného strýčka Ho Chi Mina v parku před ní. Okusili jsme další level hustoty provozu a to bylo něco. Helma na helmě, motorka na motorce a nekonečná řada. Ale co mě nadchlo snad nevíc, tak byla procházka parkem, kde lidi běhali do kola, tancovali tam, cvičili a prostě se hejbali. Na několika místech tam jsou posilovací stroje a všechny jsou obsazený. Všichni se hejbou, protahujou, něco zvedaj. Neuvěřitelný. To běhání dokola mi přišlo takový strojený, jako dříve na základce, když se chodilo o přestávce na chodbě dokola. Asi holt žijou zdravý život. Je pravda, že jsme snad neviděli tlustýho asiata. Večer jsme pak koupili dvoudenní výlet do delty Mekongu s přespáním u domácích. Nakonec jsme to vyhodnotili jako pohodlnější řešení a že si chceme taky trochu nechat něco zařídit. Každej den byl přesun a brzký vstávání. Přeci jenom začínáme být unavení. A je to cca 100km od Saigonu, takže trávit cca 5-6 hodin na motorce za jednu cestu je nepraktický. Jsem zvědav na výlet, radši nemám očekávání. Ale prodejci v agentuře jsem řekl, že jestli to nebude dobrý tak jak říká, že přijdu a vysvětlím mu to po česku. Večer jsme šli ještě na trh pokoupit vyložený originály všeho a trochu si zasmlouvat. Jsou to parchanti. Nějaký tričko nabízí za 300 a nakonec ho máme za 30. Vzali jsme jich třeba 5, ale hádají se o každou korunu. Ale jak vidí, že na to kašlem a odcházíme, tak s našimi návrhy souhlasí. Zkouší to, ale nejsme tu první den. A když to nepotřebujem, tak ani moc neblafujem, prostě jdem a funguje to. Dnes jsme odmítli vzít triko za 50, protože to byla cena stanovená na 1-2 kusy, ale chtěli jsme jich 5 a tak jsem chtěl další slevu. Ta stará baba se mohla pos… tak jsem řekl, že nechci a jdem, začala nás tahat za ruce zpátky, že jsme jí řekli, že s 50 souhlasíme a teď to nechceme. Holt měla smůlu vedle ve stánku nám to s „radostí“ za to co jsme chtěli prodali. Ale trvalo jim to. Jinak obchodníci to snad ani nejsou, to je šmelírna. Triko co se mi líbí měla jen v XL. Chtěl jsem L, tak že to zařídí a odběhla dozadu. Myslel jsem, že ten potisk jde udělat na nový triko. Jenže omyl. Přinesla triko a že má už velikost L. Kouknul jsem se na cedulku a tam L skutečně bylo, jenže nějaká nálepka. A tak ji sundávám a zjišťuju, že to X vystříhla a přelepila to samolepkou „L“. To si dělá kozy snad ta větev šikmooká? Tak jsem jí to tam hodil s opovržlivým pohledem a nějakou poznámkou a odešli jsme. Tsss. V místní jídelně jsme dali ještě jídlo a já zkusil smoothie jahoda+pomeranč+banán. Dokonalý. To si pak musíme udělat doma. Bylo to fakt tak dobrý, že to sem musím napsat. Cestou zpět na hotel jsme ještě zkusili nějaký noční fotky a opět jsme utahaný a uchozený a padáme hubu. Zítra vynechám, protože nebudu s sebou tahat kompa, takže až 4. Vytvořil: MaldaCZE   Zobrazeno: 415x.

Příspěvek nemá připojeny žádné obrázky.