MaldaCZE

Nacházíte se:  blog  /  MaldaCZE  /  2015 - 03 Rusko - Petrohrad  / Den 2. - Palácové nám.,Izákova katedrála, Admiralita, Ponorka ...

Den 2. - Palácové nám.,Izákova katedrála, Admiralita, Ponorka ...

Rusko

Vytvořeno: 05.04.2015
Autor: MaldaCZE

Ráno sraz na recepci a vydáváme se po svých do města. Je nádherný počasí. Už včera nám říkali, že jsou tu teplotní rekordy. Přes den 15°C v půlce března a slunečno k tomu. Co víc si přát. Dáváme si snídani v Subway a dle mapy zjišťujem, že je vše kousek, na druhý pohled je vše daleko jak sviňa. A tak mi je jasny, kdo první začne odmítat chodit po svých :). Prošli jsme Něvským prospektem až na Palácové náměstí se Zimním palácem. To náměstí je tak obrovský, že i když tam jsou tisíce lidí, tak vypadá prázdný. Ermitáž, která je uvnitř zimního paláce dnes vynecháváme a pokračujeme ke katedrále sv. Izáka.  Míjíme věž a budovu Admirality a procházíme nekonečnou alejí. V létě to tu musí být krásně zelené a super místo pro relax. Vedle katedrály je ještě jakási socha Měděného jezdce, kterou si všichni fotí, tak jsme si ji taky vyfotili Vidíme na druhou stranu řeky, kde je ponorka, ke který máme namířeno, ale vidíme, že je v nedohlednu, takže i cesta bude nekonečná. Stanice metra je zpátky taky daleko, takže by nám to vůbec nepomohlo. Chtěli jsme jít na ochoz katedrály sv. Izáka, ale byla středa měli zavříno. Smolík. Tak jsme se vydali k nejbližšímu mostu a šli směrem k ponorce. Po asi hodině chůze jsme přešli řeku a dostali hlad, že jsme zapadli do první restaurace, kterou jsme potkali. Její interiér a obsluha byly vskutku zajímavé. Na stropě se objímal Castro s Kim Chong Ilem a myslim Stalinem a ještě jiným komančským hovadem. Týpec co nás obsluhoval vypadal jak striptér Deuce Bigalow ze stejnojmnenného filmu, jen s tím, že to byl teplák až na půdu. Ale byla to zase zábava. Vůbec celá ta restaurace byla nějaká homokládská. Ale na druhou stranu typicky rusky kýčovitá. Nadlábli jsme se a pokračovali dál. Teď už mimo mapu, ale za ponorkou. Asi po další půl hodině jsme dorazili k dalšímu chrámu, který jsme z dálky viděli. Vlezli jsme dovnitř a byl to  celkem bohatě vyzdobený kostelík. Pěkný, chvíli jsme odpočinuli na lavicích a přes silnici jsme již viděli náš cíl, ponorku C-189. Prohlídky tam dělají vysloužilí námořníci, to je zajímavé, jenže jsme jim stejně nerozuměli a tak jsme ji prohlídli sami. Byla prý vyřazena v r. 1994 a to že nesla jaderný hlavice, tak to byl pěknej šrot. Nechtěl bych tam být ani chvíli. Naproti v docích ještě vykukovaly další již moderní ponorky. Je to zvláštní na jedné straně kultura a památky a na druhém břehu těžkej válečnej průmysl.

Udělali jsme pár fotek a šli další snad hodinu na metro. Ty vzdálenosti jsou vražedný. Koupili jsme žetony - tokeny a vyrazili směr hotel. Byli jsme totálně unavení a vyčerpaní. Po návratu na hotel jsem padnul a usnul. Na večer nás pozvala holčina ze včera - Glasha se svým asi manželem do nějaký místní restaurace a tak jsme tam s klukama šli. Maminy dnes večer zůstaly na hotelu a daly si dovezené kaše, které musely v Moskvě přendávat z kufru do kabelek, protože měly trochu více kil v zavazadlech než mělo být. Já jsem ještě napsal jedný místní holčině, která se ozvala s tím, že nám pomůže a tak jsme se sešli všichni tam. My s klukama jsme napůl spali a moc nekomunikovali. Zvlášť Edward nás uvítal dotazem, co si myslíme o protiruský propagandě, tak jsme na sebe koukli a nějak jsme to diplomaticky obešli. Jak jsme se dozvěděli později, bylo to nějaká velmi drahá a asi snobská restaurace. Ceny byly dražší, ale ne tak, aby nás to zruinovalo. Hovězí steak je všude drahej. No díky kurzu rublu jsme si mohli dovolit cokoliv. Večer probíhal v hodně komorním stylu a polospánku. Ale bylo fajn být vtažen mezi místní. Zabalili jsme to celkem brzo a cestou na hotel jsme ještě dali povinnou zastávku v KFC. Když jsme přišli k hotelu, tak jsme se postavili ke dveřím a čekali, zvykli jsme si na luxus otevírání dveří a přání hezkého dne. Jenže pak jsme si uvědomili, že asi po půlnoci to je asi bez servisu. Co je tohle kua za hotel?

Vytvořil: MaldaCZE   Zobrazeno: 269x.

Příspěvek nemá připojeny žádné obrázky.