OndraF

(Ondřej Fabián)

Nacházíte se:  blog  /  OndraF  /  Ghana 2010  / Hodiny hledání a odpolední zastávka v Obawi wildlife sanctuary

Hodiny hledání a odpolední zastávka v Obawi wildlife sanctuary

Ghana

Vytvořeno: 29.08.2011
Cesta: Ghana 2010
Autor: OndraF

Na dnešní den připadal v Ghaně státní svátek a já tak nemusel do práce. Původní plán jen tak se poflakovat po Kumasi jsem nakonec zavrhnul a rozhodl se navštívit malinkou přírodní rezervaci kousek za městem, jako stvořenou pro krátký odpolední výlet. Nesla jméno Owabi wildlife sanctuary a nacházela se poblíž drobné vesničky Akropong. Sedl jsem tedy na tro-tro a nechal se odvézt na místo určení. Jak to však v podobných situacích bývá, ty na první pohled nejjednodušší a nejbezpečnější výlety se nakonec ukáží jako ty nejproblémovější. Kamenem úrazu byl totiž fakt, že Akropongů je v Ghaně hned několik a já pochopitelně jel do toho špatného. Už po nějaké půlhodince cesty mi bylo divné, že minibus stále pokračuje, když měla vesnice ležet hned za městem. Nicméně jeden ze spolucestujících mne uklidňoval, že skutečně jedeme do Akropongu a že jsem rozhodně nepřejel. Pokračoval jsem tedy dál a asi po hodině a půl cesty jsem byl vysazen v jakési vísce, která nesla příslušený název. Nikdo z místních však o přírodní rezervaci v okolí nevěděl. Nakonec se nade mnou smiloval jeden z obyvatel vesničky a poradil mi, že Akropong, který hledám, leží úplně jinde a že musím zpět do Kumasi. Shodou okolností měla právě tam namířeno jeho matka, která se mne ochotně ujala a společně jsme odcestovali zpět do velkoměsta. Tam mi pomohla najít tro-tro, jedoucí do toho správného Akropongu a popřála mi šťastnou cestu.

Na druhý pokus tak vše vyšlo a já konečně po menším zdržení dorazil do vysněné vesnice. No, vesnice…Akropong byl v podstatě jen jedna hlavní silnice s pár domky po obou stranách. Chcípl tu pes a já byl upřímně překvapen, že jsem zde narazil na taxi. Cestovatelská anabáze dnešního dne však nekončila. Řidič se zprvu tvářil, že přesně ví, kde rezervace leží, jak se však později ukázalo, neměl nejmenší ponětí, kam mě měl zavézt a skončili jste tak v jedné z nedalekých vesnic, kterých bylo v okolí nepočítaně. Už jsme byli domluvení, že mne odveze zpět do Akropongu a já budu muset celý výlet vzdát, když jsme náhodou potkali průvodce, který měl namířeno právě do Owabi. Ukázalo se, že rezervace je nedaleko a já tak konečně po několika hodinách stanul na jejím okraji.

Owabi wildlife sancutary je prakticky jen jedno malebné jezírko, obehnané kusem džungle, a projít ji z jednoho konce na druh zabere asi hodinu. Nicméně jsem byl velmi mile překvapen její rozmanitostí a nakonec mne učarovala dokonce i víc, než například vyhlášené a opěvované vodopády Wli. Kromě jezírka a neprostupné džungle jsou součástí rezervace i slatiny, zarostlé kapradím, přes které lze přejít jen po masivním vodovodním potrubí. Za nimi se pak nachází stará opuštěná domorodá svatyně, která rozhodně stojí za zhlédnutí. Celý park je tak i přes svou titěrnou rozlohu velmi rozmanitý a je zde mnoho k vidění.

Cesta zpátky byla o poznání pohodovější. Dostal jsem kontakt na onoho taxikáře, který mne vezl z Akropongu, a domluvil si vyzvednutí hned u východu z rezervace. Protože se již blížil večer a po zkušenostech s cestou sem jsem nakonec obětoval několik cedi navíc a nechal se odvézt až přímo do Kumasi, ke své ubytovně. I přes drobné komplikace se tak výlet vydařil a Owabi mohu jako krátkou zastávku při cestě napříč zemí jen doporučit.

Vytvořil: OndraF   Zobrazeno: 542x.