HedvabnaStezka.cz Pohora.cz Expediční kamera SNOW Film fest Klub cestovatelů Praha/Brno

filippo-communityinspiration

ZEMĚ S NEJVÍCE BLOGY

Nacházíte se:  blog  /  filippo-communityinspiration  /  Dobrovolničení v mexické Huasce de Ocampo  / 26) Seznamte se s mými žáky (2.) – Lucila, Porfíria

26) Seznamte se s mými žáky (2.) – Lucila, Porfíria

Vytvořeno: 15.08.2009



Pokračuji v představování svých nejvěrnějších studentů. Oni sami se prezentují v sekci PHOTOS, kde můžete zhlédnout jejich vyrobené obrázky a vzkazy členům mé vysílající komunity. Jsou vděční, uvědomují si, kdo jim umožnil bezplatnou participaci na kurzech CommUNITY inspiration.

To ovšem můžete vypozorovat z pečlivosti, s jakou vyráběli své vzkazy. Kliknete-li navíc na foto konkrétního žáka, zjistíte, jak na tom s angličtinou po zhruba 6ti týdnech výuky je. Za fotky většiny studentů jsem umístil jejich dobrovolný domácí úkol – představit sebe a svoji rodinu. Chyby jsem pochopitelně neopravoval, aby jejich dílo odráželo skutečný stav jejich vědomostí.

http://my.opera.com/Filippo-CommUNITYinspiration/albums/show.dml?id=637145

fotogalerie mexických studentů

Minule jsem představil svého nejlepšího žáka Galdina, dnes pokračuji Lucilou a Porfírií.

LUCILA

http://my.opera.com/Filippo-CommUNITYinspiration/albums/showpic.dml?album=637145&picture=8931550

osobní stránka

http://www.youtube.com/watch?v=r91LgeVR04o

video

Lucila je v babičkovském věku. A dříve narozeným to již nepálí tolik, co jejich potomkům. Svěřila se mi, že to po prvních hodinách chtěla zabalit, vzdát. Studuje ve skupině výhradně s mladými, převážně týnejdžry. Zpočátku byla skutečně nejslabší. Při opravování úkolů jsem jí nedával příliš velké šance, že by svou pozici v rámci skupiny mohla výrazněji změnit. Ale stalo se!

Vzhledem k úžasné píli, vytrvalosti a příkladné docházce se její pozice začala měnit kolem 6. týdne studia. Nyní patří k tahounům skupiny. Pokud někdo udělá chybu, všimne si jí. Lucila je pro mne důkazem toho, že metoda CommUNITY inspiration může fungovat opravdu na každém. Záleží pouze na vytrvalosti a odhodlání.

Smekám před touto postarší dámou. Cítím, že jí její vlastní pokrok v průběhu kurzu změnil. Zpočátku byla nenápadná. Nikterak mne nezaujala, nic zvláštního jsem z ní necítil. Nyní ale jakoby nabyla sebevědomí a začala vyzařovat pozitivní vlny do svého okolí.

Je plachá, uctivá. Pokorná a především vděčná. Nosí mi pravidelně jídlo a očividně jí to dělá radost. A mně koneckonců také.

PORFIRIA

http://my.opera.com/Filippo-CommUNITYinspiration/albums/showpic.dml?album=637145&picture=8800605

osobní stránka

http://www.youtube.com/watch?v=dgTwf6eF99A

video

O Porfírii jsem již jednou psal. Tato indiánská babička s pohnutým životním osudem nás i nadále obšťastňuje svým „doč“. Neumí v podstatě nic, ale chodí na každou hodinu a oči jí jenom září. Galdino mi vysvětlil proč. Porfíria bydlí v blízkosti nefunkční čerpací stanice. Jsou to dva roky, kdy benzínu přepadli a zabili jejího muže. Kurz angličtiny ji vytrhává ze smutných chvil všedního dne.

Dnes jsme sklouzli k předčasnému hodnocení kurzu. Připravil jsem své žáky na to, že za pár týdnů se definitivně odeberu sbírat zkušenost do jiné mexické komunity.

Pěli na mne ódy jako na nejlepšího pedagoga, se kterým se kdy setkali. Skromně jsem své osobní zásluhy mírnil existencí superefektivní vyučovací metody. Samozřejmě jsem nemohl nechat bez povšimnutí jejich píli a příkladné plnění všech mých pokynů, díky čemuž se sami stávají chodící reklamou na vzdělávací projekt CommUNITY inspiration.

Poděkoval jsem jim. Při té příležitosti jsem se upřímně svěřil, že pokrok většiny zúčastněných mne dojímá a překvapuje. Hrdě jsem mohl jmenovat většinu přítomných.

Babičku Porfírii jsem nicméně zahrnout nemohl. Opravdu neumí téměř nic. Pochválil jsem ji alespoň za docházku a rozzářené oči, které nás všechny těší. I to ji potěšilo. Svěřila se, že nikdy nechodila do školy! Že se naučila jakžtakž psát až v průběhu dospělosti. A že si prý skrz opisování anglických slov z tabule alespoň procvičuje psaní jako takové. Učím anglicky téměř negramotného člověka.

Porfíria se nabídla, že z domova sama přiveze židle, které nám v učebně nyní chybí. Když pak studenti začali plánovat společný rozlučkový výlet na moji počest, byla tato indiánka v letech ve svém živlu. Jeden přes druhého navrhovali, kam mne vezmou a kdo přinese jaké jídlo. Byly jako malé děti, které plánují první výlet do cukrárny. Dospělí lidé. Nádhera.

Na oplátku jsem jim s dojetím a radostí přislíbil splnit jejich přání, že poslední vyučování nebudou trvat obvyklou porci dvou a půl hodiny, ale hodin pět, dvojnásobnou porci. Kdybych jim mohl nabídnout hodin sedm, skákali by radostí. Když Ester namítla, že vetešnictví musí občas fungovat i jako krámek, zdroj obživy, rozhodli, že se půjdeme studovat do parku. Tabule je naštěstí mobilní, takže to nebude problém.

Pedagogův ráj. Jan Ámos by měl radost.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

NOVINKY A FOTKY přímo z Mexika (galerie: studenti, čeští podporovatelé, příroda a okolí):

http://my.opera.com/Filippo-CommUNITYinspiration

Všeobecné informace o projektu:

www.communityinspiration.com

VIDEA (nejen) z výuky

http://www.youtube.com/user/FILIPPOsenaCI

NOVINKA: CI vydalo první publikaci: Bezpečnostní manuál pro oblast LATINSKÉ AMERIKY

http://www.communityinspiration.com/prirucka.htm

logonapohled.jpg

Vytvořil: filippo-communityinspiration   Zobrazeno: 442x.

Sem vložte diskusní příspěvek.


 
 +   = 
*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů
 

Obrázky příspěvku

Příspěvek nemá připojeny žádné obrázky.
Galerie příspěvku