Nacházíte se:  blog  /  matisska  /  Dhaulagirí circuit - Nepál 2015  / Den 10 - Sallaghari - Italian Base Camp IBC

Den 10 - Sallaghari - Italian Base Camp IBC

Nepál

Vytvořeno: 19.01.2017
Autor: matisska

Celkový čas: 3 hod 45 min Celkové převýšení: 500 m Budíka máme na 6:30, ale nechce se nám vstávat, dnes nikam nespěcháme, tak ho posouváme na 7:00. Ale není nám přáno, neboť ještě před sedmou nás budí David, že co to jako je toto… Děláme ovesnou kaši, balíme a před tím, než vyrazíme, zaplatíme 600 NRP za dva stany. Cesta vede takovým polopralesem, a v podstatě pořád stoupá, ale mírně, a je naprosto jasná. Po opuštění polopralesa jdeme po kamenném poli a těsně před IBC se objevují nižší křoviny. Vysoké stromy už zase asi nějaký čas neuvidíme. Cca v 11:45 docházíme do IBC. Guidi předchozích skupin už mají stany postavené, stavíme je také a sušíme navhlhlé věci z pralesa. Přestože se honí mraky, sluníčko, když vyleze, hřeje. Dáváme si se Zbyňďou teplý oběd. David pouze lovečák a čaj. Jsme trochu jak přaštění palicí, přeci jenom máme za sebou první noc nad 3.000 mnm a ta výška začíná být znát. Nějak si nekážu představit, že za pár dní budu ještě o necelé 2.000 m výš. IBC má skvělé zázemí vč. záchodů a občerstvení. Za dva stany platíme stejně jako v Sallaghari 600 NRP. Dáváme si sušenky za 100 NRP a big pot čaje (opravdu velká velká termoska) za neuvěřitelných 1000 NRP. Jediná nevýhoda je, že voda je opravdu daleko. Kolem třetí vyrážíme na aklimatizační procházku na nedaleký pahorek. Bohužel na jeho vrcholu nás zastihne déšť se sněhem a mlha. David v popředí uhání do BC. My se Zbyňďou dorazíme za chvíli, ale David nikde. Máme obavy, že v mlze zabloudil. Po cca 30ti minutách, kdy ho hledáme a čekáme na dešti, vyleze David z „restaurace“ se slovy: „jé, vy už jste tady?“. Jdeme se dovnitř ohřát. Při čekání jsme na dveřích zahlédli nálepku Dhaulagiri Expedition Slovakia 2014 . Je to smutné. Jedná se o expedici, jejíž dva členové i s několika šerpy zahynuli kousek nad náma pod lavinou přesně před rokem. Stopy po této expedici nás budou provázet téměř v každém dalším BC. Po další hodině a půl přestává pršet. Vaříme kaši s lovečákem (tohle bych fakt v Praze nestrčila do pusy :-D) a v 19:30 jdeme spát. Na chvíli se nám odkryje skalní stěna, která je neskutečně blízko a přesto jsme jí přes mlhu celý den neviděli. Je to ohromující. V noci máme ve stanu příjemných 6 °C. při nočním výletu na záchon vidíme parádní hvězdy a masivní stěnu ve tmě. Vlhkost vzduchu je vysoká a zapařuje se nám stan. Vytvořil: matisska   Zobrazeno: 40x.