Nacházíte se:  blog  /  matisska  /  Dhaulagirí circuit - Nepál 2015  / Den 13 - Dhaulágirí BC - French Pass - Hidden Valley

Den 13 - Dhaulágirí BC - French Pass - Hidden Valley

Nepál

Vytvořeno: 19.01.2017
Autor: matisska

Celkový čas: cca 7 hod Celkové převýšení: 500 m; max. převýšení 750 m (DBC 4.600 mnm; French Pass 5.350 mnm; Hidden Valley 5.100 mnm) Budík nastaven na 6:10, abychom stihli německou skupinu. Ve stanu naměříme krásnou teplotu -4 °C, máme všechno navlhlé, ostatně jako už pár posledních rán. V mrazu balíme stan a vaříme kaši a čaj. Je sice vidět, že sluníčko svítí, ale my jsme pořád skryti ve stínu Dhaulágirí. V 8:00 startujeme, Němci jsou už zhruba 15 minut na cestě. Je mrazivo, ale svítí sluníčko a my máme Dhau jako na dlani. Po necelé hodině chůze docházíme Němce, akorát u bývalého slovenského BC, kde spadla takřka přesně na den před rokem lavina a pohřbila dva členy slovenské expedice a několik nosičů. Ve sněhu je zapíchnutá slovenská vlajka, ale jinak je vše tak, jak to pod masou sněhu skončilo. Překračuji platíčko léků na výškovku se slovenským nápisem. Je to smutné, zvlášť proto, že vidíme, že to musela být vážně smůla a počasí před rokem muselo být o 100 % jiné než letos, protože kopec tyčící se nad BC, ze kterého se lavina uvolnila, není nikterak vysoký a v současné době je téměř bez sněhu. Opouštíme místo se smíšenými pocity. Za námi se doslova plazí Holanďani. Jedné z nich není teda vůbec dobře, opravdu nechápeme, že ji guidi táhnou výš. Po další půl hodince dorazíme konečně na sluníčko. Pomalu stoupáme po zasněžené pláni pod dohledem Dhaulágirí. Čerstvý sníh se třpytí jako v pohádce, je nádherně. Na konci pláně začíná prudké stoupání na hřeben. Po hřebeni, kde překvapivě ani moc nefouká, jdeme asi 40 minut a Dhau máme napravo za zády. Pak začíná prudké a nudné stoupání sutí do sedla French Pass (5.350 mnm). Pokud se nerozhodneme jít na šestitisícový kopec Dhampus Peak, už na tomto treku výš nebudeme. Do sedla dorážíme kolem jedné hodiny. Dost tu fouká, tak se rychle kocháme pohledem na Dhaulágirí, okolní vrcholy a neskutečně placaté Skryté údolí, uděláme pár fotek a pustíme se do sestupu do Hidden Valley. Vítr stále fouká dost silně, v rádobyzávětří si dáváme sušené maso a náš plesnivý chleba a pokračujeme v cestě. Ze sedla do krásného Hidden Valley nám to trvá i s obědem cca 1 a ½ hodiny. Cesta utíká rychle a od začátku je vidět místo pro camping. Stavíme stany kousek od Němců, vaříme Travel Lunch a David čočku (třídenní absence daalbhatu u něj vyvolala abstinenční příznaky ). Začíná foukat a přituhávat, tak jdeme kolem sedmé spát. V noci vylézáme na záchod a moc mě mrzí, že je taková zima, protože na ty hvězdy bych byla schopná koukat snad celou noc . Vytvořil: matisska   Zobrazeno: 40x.