Nacházíte se:  blog  /  matisska  /  Dhaulagirí circuit - Nepál 2015  / Den 16 - Marpha - Jomson

Den 16 - Marpha - Jomson

Nepál

Vytvořeno: 19.01.2017
Autor: matisska

Davidovi zvoní budík před sedmou. Se Zbyňďou jsme toho moc nenaspali – asi nezvyk, že jsme v posteli – a tak bychom ještě vyspávali. Po Davidově odchodu směr Jomsom a Muktinah se ještě chvíli vyvalujeme a pak si objednáváme 2x apple pancake a masala tea. Dopoledne se ještě procházíme po Marphě, kupujeme mošt a křížaly, obejdeme vesnici a jdeme se podívat do buddhistického chrámu, kde se místním nelíbí Zbyňďovy kraťasy. Ve 12 sbalení opouštíme hotel a jdeme se najíst do Paradise Guest House. Majitel je milý pán, co nám vypraví, jak dřív chodil s mulama a koňma jako nosič pro expedice, které mířili na Dhaulágirí. Za 2 GORKHA piva a 2x jačí steak s pepřovou omáčkou platíme 2200 NRP. Plácli jsme se přes kapsu . Kolem 13:45 dorážíme na začátek Marphy, kde staví autobusy. V místním koloniálu kupuju džus a ptám se, kdy jede další spoj do Jomsomu. Prý možná ve 2. A taky že ano. Nastupujeme i s batohy, autobus je poloprázdný. Cestou ještě pár lidí nabere, vč. paní, co s sebou vláčí 4 velké bedny s jablky, ale jinak na místní poměry je opravdu prázdno. Za necelou půlhodinu terénní jízdy (asi za to může Gorkha, ale tentokrát se nebojím, spíš se na celé kolo směju) vystupujeme v Jomsomu. Řidič si od nás bere 200 NRP (máme pocit, že nás obral) a jede dál. Ihned nás odchytává chlapík nabízející ubytování, a tak se za 400 NRP za dvojlůžák a noc ubytováváme v MONNLIGHT Guest House s výhledem na hory. Hotel vypadá pěkně a čistě. Dole na „recepci“ necháváme igelitku s věcma pro Davida. Hned vedle u SIMRIK AIRLINES ověřujeme, zda nám Yadu opravdu přebookoval let. Pán evidentně neumí moc číst, ale svépomocí se v seznamu na zítra najdeme. Odlet 20. 10. 2016 v 8:45. Pak se projdeme kolem vojenské základny vypadající jak hřiště na paintball až do starého Jomsomu, k novému chrámu a zpět. Po chvílí válení se na pokoji vyrážíme opět do „města“. Tentokrát na druhou stranu. Obcházíme krámky se suvenýry. Zapadneme i do German Bakery, kde necháme 1000 NRP za milk tea, kávu s mlékem (kafeeeeee!!!), Apple crumble s čokoládou a Apple pie s jablečnou marmeládou. A pokračujeme v očumování suvenýrů. Nic moc jiného tu dělat nejde. Eco Mustang muzeum je v pondělí zavřené a vlastně ani nevíme, co v něm je . Jedna prodavačka suvenýrů si stěžuje na malý zájem turistů, a že málo kupují. Je dobrá = odnáším si Pashminu za 900 rupií. Asi bych v KTM pořídila levněji, ale může mě hřát pocit, že jsem, byť malinko, pomohla lokálním prodejcům. Při hledání místa na večeři, procházíme kolem krámku, kde paní pytlíkuje chilli. Hned tam zalezu, ochutnávám a kupujeme 2 cca 100g pytlíky za 100 NRP/ks. Najíst se jdeme do typicky místňácké restaurace. Vlastně to ani restaurace moc není. Spíš prázdný hotel (prázdné jsou tady skoro všechny – hold květnové zemětřesení a palivová krize udělali své, navíc nejsme úplně na trase ABC treku, kde tušíme, že to bude jak Václavák), paní neumí moc anglicky, a tak nastupuje její velmi bystrá asi 11ti letá dcera. Holčina speakuje anglicky jak když bičem mrská a za chvíli se zamiluje do Zbyňdi. Jdu do hotelu pro pohled a poslední tužku a holka má radost . Pečlivě si zapisuje do notýsku CHECK REPLUBIC a je nadšená. Nadšení jsme i my. Za 1x zeleninovou polévku, 1x vege MOMO a 2x MIlk tea platíme 330 NRP. Na hotelu pak objednáváme 3x pancake s džemem a middle pot milk tea (dohromady za 1050 NRP) na 6:45 ke snídani a jdeme spát. Nejsladší spánek asi bude mít Zbyňďa, který usíná se sladkým pocitem, že se mu podařilo střelit zbylých 0,6 l benzínu tomu kšeftaříčkovi z Marphy za 100 NRP . A myslíme samozřejmě i na Davida, který by měl touto dobou být někde v lodgi poblíž Muktinah. Vytvořil: matisska   Zobrazeno: 41x.