Nacházíte se:  blog  /  matisska  /  Dhaulagirí circuit - Nepál 2015  / Den 17 - Jomsom - Pokhara

Den 17 - Jomsom - Pokhara

Nepál

Vytvořeno: 19.01.2017
Autor: matisska

Budík nastaven již tradičně na 6:30, ale já zase bzíkám už od pěti. Horský režim mě stále neopouští. Poprvé se nám stane, že máme snídani včas. Dáváme si palačinky a milk tea a po půl osmé vyrážíme z hotelu od kterého je to na letiště co by kamenem dohodil. Na letišti si nás odškrtnou, zváží nám batohy a i nás, projdeme důkladnou kontrolou zavazadel i kontrolou osobní, která už tak důkladná není a cca 40 min čekáme, až se v Pokhaře otočí naše letadlo SIMRIK AIRLINES, kterým jsme viděli odlétat Němce. Škoda, ani jsme se s nimi nestihli rozloučit. Dnes odlétají do KTM a 22. 10. domů. Zatímco společnost TARA má zpoždění, my vzlétáme na čas. Bohužel, výhledy jsem si představovala jinak. Sedím pod křídlem, letadlo letí nízko a navíc se honí mraky. Ale i tak je to pro mě zážitek, protože to miniletadlo poměrně dost hází. Za hruba 20 minut sedáme v Pokhaře. Na rozdíl od Jomsomu je zde dusno. Za 400 NRP se necháváme odvézt do Gurkha Summitu, kde se opět ubytováváme. Naše věci tu jsou, ale zatím je nezvěstná Davidova taška. Zbyňďa si při nástupu do taxíku zvrtnul kotník. Zatím leduje, tak uvidíme. Co se týká Davidovi tašky, šla jsem její absenci reklamovat a dva se tvářili, že vědí, o čem mluvim, ale nevěděli, až nastoupila jedna slečna, co ví víc a tašku mi vydala. Naproti hotelu je laundry, kde za 3 kg prádla platíme 450 NRP a buď dnes večer, nebo zítra ráno nejpozději budeme mít vypráno. Zbyňďův kotník vypadá dobře, a tak vyrážíme na oběd. Jdeme do PUNJABI, kde jsme již jednou byli a opět kvůli trvající palivové krizi nemají naan. Dáváme si Shahi paneer a Chana masala s rýží a chapati za necelých 1000 NRP. Palivová krize je tu znát úplně všude. Těšila jsem se na zmatek a ulice jsou tiché. Blbý je, že i taxikáři radši nejedou vůbec, než aby jeli za nízkou cenu. Ukecáváme jednoho a za 400 NRP jedeme k Mountain International Museum, kde zaplatíme dlaších 400 NRP za vstup. Muzeum je na místní poměry celkem dobře koncipované, občas se objeví nesmysl jako třeba Slovinský koutek, ale jinak autentická výbava z prvních expedic a dobývání prvních osmitisícových vrcholů. Je to zajímavé. Zpátky jdeme pěšky, taxikář na nás zanevřel a autobusy jsou plné. Ze střechy jednoho na nás mává asi 20 mladíků. Pak chytáme taxi za 250 NRP do Lakeside a rozhodneme se nakupovat – magnetky, mapy, knížky, DVD, himalájskou kosmetiku, koření… Kupuji si konečně Tanku s mandalou za 3000 NRP u „umělce“ mnicha přímo u našeho hotelu. Po procházce do „alternativní“ čtvrti Pokhary se vracíme na hotel a přemýšlíme, kam na večeři. Trochu mě zlobí zažívání. Nakonec zažívání nezažívání zapadneme do Naan housu, místní vývařovny. Mají sice bohaté menu, ale v reálu na výběr jen asi ze 3 pokrmů. Dáváme si Rajmu (fazole) veg curry s rýží a 2 stylově připravené chapati a završujeme to 2x plain lassi, celkově za 600 NRP. Lassi je exkluzivní, máme v bříšku jak v pokojíčku. Pak se ještě procházíme a Zbyňďa si podruhé zvrtává kotník . Takže honem na hotel, ledovat a spát. Vytvořil: matisska   Zobrazeno: 52x.