Nacházíte se:  blog  /  matisska  /  Dhaulagirí circuit - Nepál 2015  / Den 21 - Swayambhunath a odlet

Den 21 - Swayambhunath a odlet

Nepál

Vytvořeno: 19.01.2017
Autor: matisska

Na snídani vyrážíme asi v půl 9. David našel v LP restauraci s názvem MERO NEPALI KITCHEN, ale bohužel je zavřená, tak zapadneme do PINGUIN RESTAURANT naproti. Je to na místní poměry luxusní, ačkoliv design á la iglú je dost příšerný. A také dost drahá. Dáváme si víceméně dost evropskou snídani a k již vysoké ceně připočítávají klasických 10% a z toho ještě 13% VAT. No nic. Bereme opět cyklorikšu směr Swayambhunath. David ho zase ukecal za 300 NRP. Je mi jich trochu líto. Vyhazuje nás docela daleko pod kopcem a chce 400 NRP, že se prý nadřel. Tak takhle ne. Nakonec nám vrací správně, ale líto mi ho je pořád. On se fakt docela nadřel :-/. Jdeme k prvnímu malému chrámu, což ale ještě není náš cíl. Ten se nachází o kousek výš. No, o kousek… musíme šplhat schody do nebe. Doslova! Jsou dlouhé, opravdu dlouhé. Podél nich je spousty pouličních prodejců všeho možného, žebráci a opice. Naštětí nejsou otravné a agresivní. Ty opice, ostatní otravní jsou. Těsně před koncem schodů je pokladna, kde vybírají vstupné 200 NRP na osobu. Byť je okolí stupy taktéž poznamenané zemětřesením, není to tak moc patrné jako včera v Boudhanatu nebo na Durbar square. Místo je strašně fotogenické, jsou zde krásné výhledy a mraky opic. Tak taky se tomu říká Monkey Temple. Vracíme se zpátky stejnou cestou a taxikáře ukecáváme na 300 NRP do Thamelu. Moc se jim nechce, ale jeden na to přistoupí. Na oběd jdeme do Thamel house. Restaurace je to v příjemném prostředí, na místní poměry dost luxus, ale ubrus by si vyprat mohli . Tato restaurace se dle LP specializuje na maso – skopové, zvěřina!!! Bohužel díky nedostatku paliva toho moc na výběr nemají. David volí curry z divočáka, my se Zbyňďou veg momo. Po obědě jdeme na hotel, dobalujeme, relaxujeme. David se snaží dokoupit, co mu chybí a vyráží poměrně brzy shoppovat. Se Zbyňďou chvíli zevlujeme a pak jdeme udělat kolečko okolo Thamelu. Po šesté se scházíme na hotelu. David, kromě zpívající misky, kterou koupil již ve Swayambhunatu (500 NRP) nakoupil ještě péřovku, softshellku a kalhoty. Kolem sedmé vyrážíme na večeři k Sikhovi, který poprvé za celou dobu na nás promluví. David během večeře ještě stačí zaběhnout koupit goráčovku. V restauraci vedle nás sedí 45ti letý Čech. V příštím životě chci být on. Nic neřeší, žije 20 let na Maltě, rok si pronajímal guest house v Pokhaře, na Maltě si nechal jen byt, jinak všechno prodal a do Nepálu koupil jen jednosměrnou letenku! Zhruba v půl osmý se loučíme, bereme taxi za 900 NRP a jedeme na letiště. Odletová taxa se skutečně neplatí, při security checku mi zabaví lepící pásku a na můj solární panel čumí jak puci, ale to je v podstatě jediná komplikace. David těsně před nástupem do letadla kupuje kalendář . Startujeme kupodivu na čas. Jaké však je naše překvapení, když se podíváme na mapu letu a tam se objeví čas letu 52 min, destinace Lucknow, kde za 52 min skutečně přistáváme. Nikdo nám nic neřekl, až při přistání se ozve, že letadlo musí natankovat. Asi krize začíná být opravdu kritická. My alespoň dostaneme nějaké jídlo asi jako kompenzaci . Po druhé hodině místního času sedáme v Dubai a čeká nás krásných 6 hodin zevlingu. Docela to prospíme, takže nám to rychle uteče. V pět ráno nás budí muezzin z tlampače modlitbou a od té doby už neusnu. Po sedmé se jdeme se Zbyňďou najíst do indického fast foodu na pranthu, daal a curd a masala tea (naposledy) a platíme 40 dirhamů. David ve svém šustivém fusaku vypadá jak mrtvola v Pashupathináthu a chvilku si i myslím, že mrtvý opravdu je. Ale před osmou vstává a nastupujeme do letadla, kde ihned po startu dostáváme další jídlo . Před sebou máme 6 hodin letu. Nebylo by to tak strašné, kdyby po celou dobu nebylo v kabině úděsných 30-31 stupňů a tak 2 molekuly kyslíku na 10 osob. Po šesti hodinách stravených v plynové komoře sedáme ve studené Praze. A zhodnocení na závěr: bylo to víc než fajn!!! Nebyla jsem v Nepálu naposledy, byla by to škoda se sem nevrátit . Vytvořil: matisska   Zobrazeno: 54x.