Nacházíte se:  blog  /  matisska  /  Dhaulagirí circuit - Nepál 2015  / Den 3 - Pokhara

Den 3 - Pokhara

Nepál

Vytvořeno: 17.01.2017
Autor: matisska

Vstáváme v 11 hodin . View z našeho hotelu je opravdu nice, ale celou noc nás budila auta, kterých jezdí tak o 80 % méně než obvykle. Být to za normálního provozu, nevyspíme se vůbec. Každopádně pro opravdu nice view musíme vylézt na střechu, ze které ale vidíme Phewa Lake, vyčuhující štít Machhapuchre (Fishtail 6993 m.n.m.), posvátné hory, která nebyla z náboženských důvodů nikdy slezena. Sedíme na terase, snídáme lassi, vajíčka, toasty, buchty a Zbyněk černý čaj a banány, neb změna klimatu na něj již působí. Po snídani jdeme zajistit permity do NEPAL TURIST BOARD. Na Dhaulagiri circuit je potřeba TIMS a ACAP (Annapurny) permit. O těch Annapurnách trošku pochybujeme, ale prý, když dojdeme do Marphy, tak už je potřeba, neboť právě Marpha je již součástí Annapurna Base Camp treku. TIMSu existují dva druhy. Za 1000 NPR, pokud máte guida a za 2000 NPR, pokud guida nemáte. David je trošku nalomený vzít si guida, já moc nesouhlasím a Zbyněk spíše také ne, ale bránit se mu nebude. Z tohoto důvodu si zatím zařizujeme pouze ACAP permit za 2000 NPR (jsou potřeba 2 pasové fotografie). Cestou zpět obcházíme turistické agentury a ptáme se na služby guida. Strávíme tím prakticky celý den. Ceny se pohybují od 15 do 35 USD. Později zjišťujeme, že cena 15 USD se týka ABC treku a Dhaulagiri, pokud ho vůbec nabízí, se pohybuje kolem 30 USD. Respektive, co je pod 30, nám přijde podezřelé. Nicméně, víc jak 20 USD se nám dávat nechce . Jedna agentura nám dokonce sežene guida i fyzicky, ale táhne z něj jak ze sudu, neumí anglicky a odmítá si nosit věci vč. stanu i jídlo, tudíž bychom ho za 30 USD museli ještě nakrmit a ubytovat. Uvidíme ještě zítra. Start se nám totiž tak jako tak posouvá o den, neboť jsme Zbyňkovi naměřili 37,7 teplotu. Další problém je benzín. Nikdo ho totiž nemá. Už víme pravý důvod. Nepál si odsouhlasil novou ústavu, která se nelíbí Indii, a tak přestali dodávat Nepálu palivo (ropu, plyn,…). Blbý je to, že Nepál má (teda spíš měl) zásoby na pouhých 17 dní. Kolem 20:00 jdeme na večeři. Dávám si Chowmein, Zbyněk ryží a David rybu. V pauze mezi obíháním agentur jsme se Zbyňkem dneska pořídili 2 péřovky „The North Face“ (zaručeně originál ) za 9400 NPR obě. V KTM bychom pravděpodobně pořídili levněji, ale chceme je mít už do hor a tyto nás přesvědčily provedení i kvalitou. Rozdíly jsou tu opravdu velké. Já koupila ještě dlouhé kalhoty za 750 NPR. V kraťasech jsem se vzhledem k místnímu koloritu necítila úplně dobře.Vytvořil: matisska   Zobrazeno: 25x.