Nacházíte se:  blog  /  matisska  /  Dhaulagirí circuit - Nepál 2015  / Den 4 - Pokhara, World Peace Pagoda a vyřizovaní formalit

Den 4 - Pokhara, World Peace Pagoda a vyřizovaní formalit

Nepál

Vytvořeno: 17.01.2017
Autor: matisska

Vstáváme před osmou, dáváme si snídani na střeše hotelu Gurkha Summit a čeká nás další kolo obíhání agentur a shánění benzínu, popřípadě vařiče. Zbyněk nasazuje místní prášky na průjem (460 NPR). Začíná agenturní maraton. V jedné nám říkají, že guida nám dají, ale že je tu dost velké riziko, že se z Marphy nedostaneme kvůli krizi do Pokhary a následně do KTM, a že tudíž bude lepší, když nikam nepojedeme. Rozhodujeme se, že tuto radu budeme prozatím ignorovat. Jdeme s Davidem dál, Zbyněk (37,1 stupňů) relaxuje. Zkoušíme sehnat benzín, všude se setkáváme s odpovědí NO, nebo vyvoláme vlnu smíchu. V obchodu „rent a motobike“ oslovíme chlapíka, nejdřív se cuká, ale pak nahazuje cenu 750 NPR za 1,5 l a rázem to jde. Aniž by tušil, že nám dává o 100 ml víc . Zaznamenáváme tedy první úspěch. Následně vyrážíme na lov guidů. Zkoušíme to dvě hodiny po různých agenturách, ale víceméně nám nikdo není schopen fyzicky přivést guida, který by byl ochotný jít Dhaulagirí Circuit. Hlavní problém je v tom, že všichni chtějí pro své guidy full service, tzn. jídlo, stan a pomalu, abychom jim táhli věci. Tím tedy naše plány na guida ztroskotávají. Dáváme si oběd v Punjabi vege restaurantu. Dražší než Marwadi včera, ale velice dobré. Většina restaurací již vaří na ohni, protože palivo prostě není, takže místo Naanu máme Chapati, ale s tím se vyrovnáme. Po obědě zamíříme do Nepali Tourist Bureau pro TIMS. Potřebujeme 2 pasové fotky (stačí barevná kopie) a 2000 NRP. Zbyňďa jede zpět do hotelu odpočívat a my s Davidem jdeme na World Peace Pagodu nad městem. Cesta trvá necelou hodinku, především proto, že se nás ujmě místňák, který nás za nekřesťanských 800 NRP vyvede nahoru. Vedle pagody je japonská modlitebna, kde buší do bubnů mnich a za půl hodiny začne modlitba. Celé místo by skutečně oplývalo klidem a tichem, kdyby na schodech do pagody neječela banda Španělů. Za ¾ hodiny se rozhodneme jít jinou cestou k přívozu přes jezero Phewa. Rozjímali a kochali bychom se dál, protože výhled je opravdu skvostný (celý masiv Annapuren, až mám pocit, že občas koukám na tapetu), ale tlačí nás čas a brzy se začne stmívat. Čelovky jsme si pochopitelně nevzali. Po 30ti minutách prudkého klesání po kamenných schodech dorazíme do přístavu. Za loďku chtějí 370 NRP a veze nás asi 8mi letý klučina. Pádluje!!! Plete si Annapurnu s Dhaulagirí, nebo jsme blbci my. Dávám mu 50 NRP navíc, ať si za to něco koupí (nemám s sebou pohled ani propisky) a doufám, že si je nechá a koupí si třeba zmrzlinu. Já vím, jsem naivní jak ranní rosa! V Lakeside máme ještě v plánu zařídit letenky z Jomsomu do Pokhary, až slezeme z hor. Prý jde libovolně hýbat s datem, kdybychom do Jomsomu dorazili dříve. Cena je 113 USD a uvidíme, jak to bude fungovat. Nicméně ani sám pan majitel agentury „COSMIC TREKKING“, pan Yadu Pokharel (Pokharel je tu asi něco jako u nás Novák, obvzláště v oblasti Pokhary ), není schopný se dovolat do Simrik Airlines, tak nám slibuje zařídit letenky zítra ráno. Na pokoji přebalíme věci, zajdeme na véču a kolem půlnoci, po poslední sprše na dlouhou dobu, jdeme do hajan.Vytvořil: matisska   Zobrazeno: 31x.