MaldaCZE

Nacházíte se:  blog  /  MaldaCZE  /  2010 US roadtrip + Route 66 + Havaj  / 26. den - Hawaii - Diamond Head, Hanauma Bay, Sandy Beach

26. den - Hawaii - Diamond Head, Hanauma Bay, Sandy Beach

USA

Vytvořeno: 03.10.2010
Autor: MaldaCZE

Ráno vstáváme brzo, už o půl 9. Nemáme tu s sebou lehkou vstávací brzdu J vid Martine J, ale i tak to nebylo uplně rychlý. Musíme toho ale poznat co nejvíc. Ostrov je sice malej, ale je toho docela kupa. Dnes se vydáváme podívat do kráteru Diamond head, kterej jsme viděli z letadla. Je hned za městem, takže pohoda. Parkování přímo v kráteru. Pak krátká cesta na jeho vrchol. V minulosti byl kráter využívanej pro vojenský účely – obrana Honolulu apod. Ještě ted jsou v něm cesty a všeljaký observatoře a dole je dokonce malá vojenská základna. Cesta je v první části upravená a v druhý se jde už je po kamenech a lávě. Všude je zábradlí, takže v klidu. Pak je tam cca asi 300 schodů. Pro amíky nehorázná dřina. Vždy když skončíl úsek schodů a amíci a japonci viděli další tak bylo slyšet jen ohh..my God...it´s gonna kill me...apod. jsou to lemry. Všude jezděj autem nebo na jezdících schodech. Však taky úplně nahoře sedí týpek a má tam předtisknutý A4 a na nich něco jako certifikát, že člověk, teda amík zvládnul vyšlápnout pár schodů. Kráter je přitom vysokej jen 232 metrů. Schody jsou trochu nepříjemný, ale uplně klídek. Kdo bydlí v paneláku a nemá vejtah tak se směje. Vtipný pozorovat jak všichni oddychujou a chytaj se zábradlí a furt OMG....OMG...., všichni splavený, dýchavičný jako....Pak pár starších borců co si pravděpodobně chtějí dokázat, že na to mají a s infarktem a smrtí v očích, rozklepanejma nohama šlapou poslední schod. Američani.  Zpátky to seběhnem rychle a jedeme po pobřeží objíždět ostrov. Mimochodem je to ostrov O´ahu. Počasí krása. Pláže nádhera. Jdeme se projít po pláži, kde potkáváme jen 1 člověka, pohodička. Hned vedle krásný domy, který maj přístup hned do moře. Je to tady jak v ráji. Popojíždíme dál a všude kýčovitě modrý nebe s bílejma mrakama,tyrkysová voda a nádherný palmy. Tady by se mi líbilo trávit důchod, vlastně bejt tu furt. Akorát tu nemaj sníh a snowboard. Ehmm...no surfování je podobný. Hned za domkama je pár stovek metrů už prales a hory. Přesně ty co znáte ze seriálu Lost. Uplně tu vidím jak tam letí černej kouř. Jedeme pořád po pobřeží, nádhera, vítr ve vlasech. Na kopcích vidíme ohromný vily a tak se chcem jet podívat do čtvrti, ale brzo narážíme na závoru. Jen pro domácí. Mazec. Asi nebudu dokola psát o krásnejch plážích, ale jsou všude a každá jiná. Kousek od světoznámé surfařské Sandy beach, kde nás týpek právě na toto upozorňuje a říká další zajímavosti, je další kráter. Tam jsou vyloženě jen schody. Tenhle je vysoký jen 195m, ale pěkně strmý. To je výzva, Markétě se moc nechce tak to zatím odkládáme. Vůbec lidi tady jsou hrozně free a vstřícný. Jak slyšej jinej jazyk, tak jsou zvědaví a hned se ptají odkud jsme. Tady zatím, jak se zdálo všichni věděli kde ČR je a zajímalo je kolik hodin posun, jak dlouhá cesta a pod. Tohle je fajn, když lidi jsou v klidu a je to nenucenej zájem. Na Sandy beach k večeru se sjíždí pickupy se surfama a grilama. Vostrá surfařská komunita, grilování, hudba, surf, zábava. Pohoda. Bomba atomsféra. To by u nás mělo bejt taky. Všichni v pohodě a no stress. Vůbec všude po plážích a nejsou to jen surfaři si dělaj místní pikniky, vezmou gril maso a relaxujou. Tohle jim těžce závidím. Začíná se pomalu stmívat, zjistili jsme, že jsme spražený a jedem na hotel. Markéta padá ihned do postele a já za ní.

Vytvořil: MaldaCZE   Zobrazeno: 872x.

Příspěvek nemá připojeny žádné obrázky.